Business Hi-Tech

Ministerul Transporturilor a scos discret o nouă variantă a “legii 5G”, prin care corectează probleme reclamate de giganţii Orange, Vodafone şi Telekom. Dispare amenda de 10% din cifra de afaceri şi se lămureşte pentru câţi ani mai pot fi folosite echipamentele producătorilor care pierd avizul CSAT

Autor: Adrian Seceleanu

03.09.2020, 01:40 857

Ministerul Transporturilor a publicat discret, miercuri, o nouă versiune a aşa numitei “legi 5G” care defineşte criteriile de acces ale producătorilor de echipamente la construcţia de reţele 5G, noul document - descris de instituţie drept o versiune “îmbunătăţită” - corectând o serie de probleme reclamate public de Asociaţia Operatorilor Mobili din România (AOMR), care grupează giganţii Orange, Vodafone şi Telekom.

Mai exact, Ministerul Transporturilor a decis să facă următoarele modificări:

@ la articolul 7 s-a introdus un nou alineat, prin care este clarificat ce se întâmplă cu echipamentele şi aplicaţiile furnizate de companiile care pierd autorizaţia emisă de Consiliul Suprem de Apărare al Ţării (CSAT) pentru participarea la construcţia de reţele 5G: acestea mai pot fi utilizate pentru cel mult 5 ani. În varianta iniţială a proiectului de lege nu era oferită nicio informaţie despre această situaţie.

@ la articolul 14 a dispărut alineatul care permitea amendarea operatorilor de comunicaţii cu până la 10% din cifra de afaceri dacă aceştia nu transmiteau Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii “informaţii detaliate cu privire la tehnologiile, echipamentele şi programele software implementate în reţelele 5G, cu privire la producătorul acestora, precum şi cu privire la gradul de externalizare către terţe părţi al anumitor activităţi referitoare la gestionarea reţelelor de comunicaţii electronice furnizate.” În noua variantă a proiectului amenda maximă poate ajunge la 5% din cifra de afaceri.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO