Business Hi-Tech

NBC si CBS vor sa desfiinteze ghidul TV

09.11.2005, 18:08 19

Televiziunile americane NBC si CBS au anuntat ca intentioneaza sa lanseze oferte prin care telespectatorii sa poata descarca prin Internet cateva din cele mai importante emisiuni si seriale, pentru a le viziona fara calupuri publicitare si la ora dorita de ei, in schimbul unei taxe de 99 de centi pe emisiune vizionata.

Anunturile facute de cele doua retele TV vin la scurt timp dupa ce ABC a inceput sa ofere download-uri ale catorva din cele mai de succes seriale ale sale, printre care "Lost" si "Neveste Disperate", pentru 1,99 dolari pe episod, prin intermediul magazinului virtual al Apple, iTunes.

Astfel, devine evident ca marile televiziuni incep sa se lupte pentru a atrage telespectatorii in noua lume multimedia, unde Internetul deschide noi oportunitati, scrie CNet News.com.

"Acest serviciu poate intari si mai mult pozitia retelei noastre", a spus presedintele NBC, Jeff Zucker. "Ofera si mai multa vizibilitate emisiunilor noastre si le permite telespectatorilor sa le urmareasca atunci cand le permite orarul propriu". Emisiunile si serialele selectionate de NBC si CBS vor fi transmise in format digital la scurt timp dupa ce au rulat la televiziunile respective, iar consumatorii le vor putea descarca pe un echipament de tip digital video recorder, pentru a le urmari cand doresc.

"Televiziunea a fost un mediu pasiv timp de 50 de ani", a spus si presedintele diviziei de cablu a NBC, David Zaslav, citat de Times. "Dar acum, consumatorii vor sa aiba mai multe posibilitati de a alege si mai mult confort. Toate semnalele indica faptul ca asistam la o modificare a felului in care oamenii privesc la televizor".

Cu toate ca platitorii de publicitate ar putea fi furiosi pe faptul ca televiziunile incep sa ofere emisiuni din care lipsesc reclamele, se pare ca aceasta este tendinta, comenteaza analistii.

Pe piata exista deja milioane de digital video recordere care le permit utilizatorilor sa inregistreze emisiunile preferate si sa le vizioneze sarind foarte usor peste reclame. "Daca nu intri in joc, vei ramane in urma", a conchis presedintele diviziei de cablu a NBC, David Zaslav.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO