Business Hi-Tech

Nokia s-a distantat de Motorola si Sony Ericsson

09.04.2008, 15:28 17

Grupul finlandez Nokia si-a majorat cota pe piata mondiala a telefoanelor mobile in primul trimestru, consemnand o crestere de 24% a vanzarilor, la 112,8 milioane aparate, in detrimentul Motorola si Sony Ericsson, care se confrunta cu dificultati, potrivit estimarilor analistilor citati de Reuters.
Potrivit datelor companiei de cercetare IDC, cota de piata a Nokia in trimestrul al patrulea din 2007 a fost de 40%, urmata de Samsung cu 13,9%, Motorola cu 12,2%, Sony Ericsson cu 9,2% si LG Electronics cu 7,1%.
Avansul vanzarilor Nokia, care va avea ca efect o majorare cu 46% a profitului pe o actiune a celui mai mare producator de telefoane mobile la nivel mondial, a fost alimentat de cererea ridicata de pe pietele emergente, care a compensat interesul mai redus al cumparatorilor din Europa pentru aparatele scumpe.
Volumul total al pietei a crescut in primul trimestru cu circa 10%, la 284 milioane de telefoane, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, dar a scazut cu aproximativ 15% fata de trimestrul precedent, anticipeaza analistii.
"Se pare ca volumul comercializat in primul trimestru va fi la un nivel normal. Marea intrebare o reprezinta vanzarile de modele scumpe in Europa", a declarat Hannu Rauhala, analist la Pohjola Bank.
In 2005, volumul vanzarilor de telefoane mobile pe pietele emergente a fost mai mare, pentru prima oara, decat cel realizat pe pietele dezvoltate.
Anul trecut, 63% din telefoanele comercializate la nivel mondial au fost vandute pe pietele emergente, potrivit firmei de cercetare a pietei Strategy Analytics.
Sony Ericsson, al patrulea mare furnizor de telefoane mobile la nivel mondial, care produce, printre altele, aparate Walkman si telefoane cu camere foto incorporate, la preturi relativ ridicate, a avertizat luna trecuta in legatura cu profitul din intervalul ianuarie-martie, care a fost afectat de scaderea cererii pe piata europeana.
Anterior, Texas Instruments a avertizat in privinta cererii scazute pentru cipurile destinate telefoanelor 3G.
"Cererea pentru telefoanele scumpe a scazut, in special in Statele Unite, dar tendinta descendenta se face simtita si in Europa", a afirmat Mikko Ervasti, analist la Evli Bank.
Cota de piata a Motorola, care a decis sa separe divizia de telefoane mobile de restul operatiunilor, va continua sa scada, ca urmare a concurentei intense din partea producatorilor sud-coreeni LG Electronics si Samsung Electronics, precum si a Nokia, au mai spus analistii.
Compania Nokia a inceput in februarie productia de telefoane mobile la fabrica din comuna Jucu, judetul Cluj, urmand sa fie ansamblat aici modelul 1200 pentru pietele din Europa, Africa si Orientul Mijlociu.

Galop de sanatate
Nokia a inregistrat o crestere de 24% a vanzarilor in T1, la 112,8 milioane de telefoane mobile
Cota de piata a Nokia in T4 2007 a fost de 40%, urmata de Samsung cu 13,9%, Motorola cu 12,2%, Sony Ericsson cu 9,2% si LG Electronics cu 7,1%

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO