Business Hi-Tech

O promotie pe e-mail a generat cele mai rapide vanzari din istorie

10.06.2003, 00:00 18

Campania de promovare pe email a pachetului de carti de joc folosit de militarii americani in Irak (cel cu chipurile celor mai cautati responsabili ai regimului lui Saddam) a dus la vanzarea a peste 2,5 milioane de pachete din aprilie pana acum.
Siteul companiei producatoare,  http://www.greatusaflags.com  a vandut online aproximativ 1,5 milioane de pachete cu carti de joc, iar partenerii sai, in total peste 1.500 de firme, au comercializat la randu-le aproximativ un milion de pachete.
Ideea pachetului de carti apartine Departamentului Apararii al SUA, care a anuntat la 10 aprilie 2003 ca a realizat acest proiect pentru ca soldatii americani sa ii recunoasca mai usor pe sustinatorii lui Saddam Hussein. Compania  JDR Media a prins imediat firul afacerii, copiind numele si pozele celor 55 de lideri irakieni cautati de pe siteul Departamentului Apararii.
Pachetul  de carti costa 5,95 dolari si compania a promis 30% din incasari  partenerilor sai care reuseau sa aduca contracte. Unul dintre acesti resalleri a contactat la randul sau o firmã de email-marketing, care detinea o lista cu adresele a 25 de milioane de persoane.  Cateva sute de milioane de emailuri, daca nu miliarde, au fost trimise in decurs de o luna de catre firmele prinse in vanzarea cartilor de joc. Bineinteles, la succesul vanzarilor au contribuit si mesajele comerciale nesolicitate (spam), care au navalit in cutiile postale electronice ale milioane de utilizatori de Internet. Conform Earthlink, companie specializata in combaterea spamului, 73 de variante diferite ale mesajului au circulat pe net.
"Aceasta modalitate de a vinde cartile de joc a aparut si din cauza duratei extrem de scurte a razboiului. De exemplu un lant de supermaketuri precum Kmart nu ar fi putut aduce pachetele de carti de joc in toate magazinele sale inainte de finalul conflictului", a explicat un analist. "Fara email, nu ar fi fost posibil acest lucru".
Desi nu este vorba de cele mai mari vanzari in urma unei singure campanii de promovare, expertii spun ca a fost vorba de cel mai mare numar de produse vandute in rastimp de numai doua luni (aprilie si mai). Recordurile merita insa mentionate. In 1957, compania Wham-O a vandut 25 de milioane de produse in numai trei luni de zile, insa campania de promovare a durat cam tot atat. In 1976, un american a vandut 1,5 milioane de bucati dintr-un produs in aproximativ sase luni. Asa ca, recordul obtinut de pachetul de carti de joc ramane in picioare.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO