Business Hi-Tech

Okazii.ro: interesul pentru licitatiile online a crescut de patru ori in sase luni

25.11.2005, 21:08 40

In ultimele sase luni, interesul romanilor pentru licitatiile pe Internet a crescut de patru ori, acest lucru reiesind din analiza traficului realizat pe cel mai popular site de licitatii online, Okazii.ro, detinut de fondul american de investitii Netbridge.

Baza de date a Okazii.ro contine in acest moment peste 20.000 de licitatii active, iar numarul de vizitatori care vin saptamanal pe acest site a depasit 100.000, in ultimele sapte zile cifrandu-se la 106.182 vizitatori, conform statisticilor Trafic.ro (detinut tot de Netbridge).

Astfel, daca in iunie 2005 erau pe intreaga luna 105.000 de vizitatori, pentru noiembrie estimarile Netbrige trec de 450.000 de vizitatori, dupa ce in octombrie au fost 390.000. Spre comparatie, anul trecut in octombrie site-ul avea 95.000 de vizitatori.

"Pe de o parte, o noua versiune a platformei Okazii.ro a simplificat modul de functionare a licitatiilor online. Pe de alta parte, noii utilizatori au fost atrasi de preturile mici ale articolelor, stabilite de raportul cerere-oferta, si bineinteles de varietatea produselor disponibile pe site", a declarat pentru ZF Emilian Cristea, directorul Okazii.ro.

Principalii concurenti ai site-ului Okazii.ro sunt furnizorii de servicii care permit adaugarea de anunturi gratuite pe Internet. Cel mai popular dintre acestea este site-ul publicatiei Anuntul Telefonic, cu 52.000 de vizitatori pe saptamana si 215.000 de vizitatori in ultima luna. Al doilea site de licitatii online din Internet, dupa clasamentul Trafic.ro, este Kilipir.ro, care a adunat 8.000 de vizitatori in ultima luna. Site-ul de anunturi gratuite al Neogen a avut in ultima luna peste 50.000 de vizitatori.

"Din perspectiva vanzatorului, e mult mai profitabil sa oferi pe site produse sau servicii prin licitatie. Este de asemenea usor sa cauti in licitatiile incheiate pentru a vedea care este pretul pietei pentru un anumit lucru", a explicat aceste tendinte Emilian Cristea.

Facilitatea principala a serviciului de licitatii online Okazii.ro este ratingul de incredere care este acordat partenerilor de tranzactie. Sistemul de rating al increderii, precum si verificarea utilizatorilor la inscriere fac din Okazii.ro cea mai sigura platforma de comert electronic intre utilizatori finali din Romania, a apreciat oficialul Netbridge. "Acest calificativ de incredere, impreuna cu modul de stabilire al pretului sunt argumentele principale pentru care utilizatorii de Internet folosesc licitatiile online in detrimentul unor simple anunturi", a explicat el.

Practic, la incheierea fiecarei licitatii, atat vanzatorul, cat si cumparatorul pot acorda un rating unul celuilalt, iar acest rating genereaza indicele de incredere al fiecarui membru inregistrat al Okazii.ro si protejeaza atat vanzatorii, cat si cumparatorii impotriva unei eventuale fraude.

In 2005, interesul romanilor pentru licitatiile electronice s-a dovedit sezonier, cu varfuri de atractie in martie si acum o crestere sustinuta in perioada iulie-noiembrie. In iulie 2005, numarul vizitatorilor pe site a crescut cu 128%, iar in octombrie 2005 saltul a fot de aproape 30%.

Cresterea s-a facut simtita puternic dupa ce in luna iunie 2005, compania Netbridge a lansat cea de-a treia versiune a serviciului de licitatii online, care, pe langa sistemul de rating al increderii a introdus facilitati suplimentare de verificare a utilizatorilor la inscriere, inclusiv prin utilizarea telefonului mobil. Compania a lansat atunci de asemenea facilitati de promovare a propriilor tranzactii, la preturi modice.

Dupa cum arata statisticile, romanii prefera sa cumpere pe Internet unii de la altii, mai des decat o fac din magazinele virtuale. De la obiecte de colectie la produse IT, telefoane mobile, sau animale de casa, utilizatorii de Internet cumpara atat produse de uz curent, cat si articole de ocazie.

In decursul anului 2005 site-ul www.Okazii.ro a intermediat peste 330.000 de licitatii, in valoare de peste 30 de milioane de euro. Marea majoritate au fost articole din categoriile computere si software, telefoane mobile, obiecte de colectie, foto si electronice, anticariat.

Cu alte cuvinte, romanii cumpara prin intermediul Internetului calculatoare (cele mai cautate sunt laptop-urile si accesoriile pentru acestea), telefoane mobile (de trei ori mai multe telefoane Nokia decat Sony-Ericsson), dar si obicecte de colectie, aparate si echipamente foto, si, nu in ultimul rand, carti si reviste.

Licitatiile pe www.Okazii.ro pot fi standard, olandeze sau instant. Licitatia are o durata de timp stabilita de vanzator, castigator fiind utilizatorul cu cea mai mare oferta la momentul expirarii timpului. Vanzatorul poate folosi si un pret "blit", acesta fiind pretul la care oricine poate cumpara articolul licitat instant, fara a mai astepta sfarsitul licitatiei.

"Licitatorul automat", alta functie introdusa in cea mai noua versiune a site-ului, permite stabilirea de catre cumparator a unui pret maxim, soft-ul licitand automat in numele cumparatorului pana la atingerea pragului maxim.

Okazii.ro este primul serviciu online dezvoltat de compania netBridge, infiintat la 5 aprilie 2000. Compania detine acum si alte site-uri, printre care Trafic.ro, sistemul de monitorizare a audientei site-urilor autohtone sau Boom.ro, principala agentie de publicitate online din Romania. De asemenea, compania detinuta de New Century Holdings (NCH) detine Aman2.ro, site de dating, HR-Romania.ro, un portal de resurse umane si recrutare de top, Myjob.ro, site-ul de recrutare online cu cea mai mare acoperire online, Kestionare.ro, un serviciu de cercetare pe Internet pe baza de abonament si altele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO