Business Hi-Tech

Olympus: Cresc vanzarile, cresc si costurile operationale

02.08.2005, 18:31 11

Producatorul japonez de echipament foto si electronic Olympus a raportat pe primul trimestru al anului fiscal, incheiat la 30 iunie, incasari totale de 1,59 miliade de euro, cu 45,5% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut, insa un profit operational de numai 28,5 milioane de euro si un profit net de 2,95 milioane de euro. Profitul operational a scazut cu aproape 40%, iar cel net s-a diminuat cu 62%, in special din cauza costurilor de productie tot mai mari, combinate cu ieftinirea produselor electronice. Cifra de afaceri a diviziei foto continua sa scada, o data cu trecerea de la echipamentele analogice, in care Olympus era un brand de prima clasa, catre aparatele foto digitale, unde piata este dominata de produsele foarte ieftine din China sau Taiwan. Divizia de fotografie a raportat pentru acest trimestru o cifra de afaceri de 410 milioane de euro, cu 21% mai mica decat in aceeasi perioada a anului trecut. Pentru anul fiscal care se va incheia in martie 2006, Olympus estimeaza ca va ramane in profitabilitate, dupa un an incheiat in pierdere. Beneficiul net pe ansamblul acestei perioade este estimat de oficialii companiei la 168,5 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO