Business Hi-Tech

Oracle: Am investit cateva sute de mii de euro pentru trecerea la leul greu

25.02.2005, 00:00 92



Cuantumul sumelor investite de Oracle pentru adaptarea sistemelor informatice la schimbarile legate de procesul de denominare din Romania si Turcia se ridica la cateva sute de mii de euro, au declarat oficiali ai corporatiei.



Oracle este numarul doi mondial in domeniul solutiilor pentru gestiunea afacerilor si numarul unu la nivel global in ce priveste infrastructura tehnologica.



"Aceasta investitie pentru denominare o consideram pe termen lung. Dam un semnal ca avem solutiile necesare si ca vom fi la fel de pregatiti si cand va veni timpul pentru trecerea la euro" - a declarat pentru Ziarul Financiar Alexandru Pastor, applications sales manager al companiei.



Printre clientii Oracle din Romania se numara aproximativ 50 de companii, care asteapta de la producatorul american de software solutiile potrivite pentru a trece cat mai lin la leul greu, a spus Florin Draganescu, manager de marketing. Printre acesti clienti se afla Banca Nationala, BCR, Banca Transilvania, CFR, Ministerul Apararii Nationale, operatorii de telefonie mobila Orange si Connex, Rompetrol, Romgaz, Koyo, Profi, Eurogrup, Anchor Mall etc.



"Tehnic vorbind, actualizarea software-ului pentru leul greu se poate face intr-un week-end", a spus Alexandru Pastor. "Insa adevarata provocare pentru companii va fi managementul riscului implicat in aceasta schimbare". Cu alte cuvinte, explica el, pregatirea proceselor de business, a sistemelor si a personalului trebuie sa inceapa cu cateva luni inainte de 1 iulie, data trecerii oficiale la leul greu.



El a estimat ca "efortul de migrare" al programelor soft va dura intre 15 iunie si sfarsitul lunii iulie. "Insa firmele ar trebui sa inceapa activitatile necesare inca din luna mai, poate si mai devreme".



Oracle a trecut, recent, printr-o alta operatiune de denominare, cea din Turcia, unde la 1 ianuarie 2005 au fost taiate sase zerouri din coada lirei. "Noi am fost avantajati pentru ca softurile s-au testat deja in Turcia", spune Pastor. Mai mult decat atat, consultantii nostri au acumulat experienta prin confruntarea cu situatii reale. Problemele care au aparut acolo au fost de mai multe tipuri: in primul rand cele strategice, legate de regandirea politicilor de preturi, analizarea contractelor ce au inceput inainte de denominare si se deruleaza si dupa denominare, instruirea personalului; in al doilea rand cele pur tehnice, de pilda atunci cand clientul isi facuse propriile adaptari ale aplicatiilor software, iar toate acestea au trebuit aduse la un numitor comun cu noile aplicatii pentru denominare, spune oficialul Oracle Romania.



In ceea ce priveste unele speculatii de pe piata romaneasca, conform carora procesul de trecere la leul greu ar fi fost mai simplu daca s-ar fi renuntat nu la patru zerouri, ci la trei, Pastor este de parere ca principalul avantaj ar fi fost cel psihologic, pentru ca oamenii puteau converti mai usor vechile preturi in cele noi. "Insa din punct de vedere tehnic, patru sau trei zero-uri este acelasi lucru".



Situatia de acum se poate compara, oarecum, cu ceea ce a insemnat trecerea la anul 2000 pentru computere, spune oficialul Oracle. Atunci, circulau o multime de zvonuri despre faptul ca PC-urile nu vor putea sa lucreze cu noul model de numerotare al anilor si se vor defecta.



"In 2000 nu stiai ce te asteapta, insa aveai sanse sa scapi fara sa faci nimic, cum s-a si intamplat in multe cazuri. Acum stii foarte bine ce ai de facut, dar daca nu faci vei avea cu siguranta o mare problema", a spus Pastor.



Filiala din Romania estimeaza cresterea cu 40% a cifrei de afaceri pe acest an fiscal (ce se va incheia in luna mai 2005). "Acesta ar putea fi pentru Oracle cel mai spectaculos an din ultima perioada in Romania" - a declarat Florin Draganescu, directorul de marketing.



Pentru acest an, Oracle si-a propus sa castige mai multi clienti din sectorul IMM-urilor.



Oficialii companiei spun ca in prezent au cateva zeci de clienti din aceasta zona, insa numarul lor va creste rapid in viitor, si datorita unor campanii de marketing in care s-au investit de la inceputul anului fiscal cateva zeci de mii de euro. "Vrem sa crestem numarul clientilor IMM cu 100% atat in acest an, cat si in cei care urmeaza", a conchis Draganescu.
mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO