Business Hi-Tech

Orange anunţă venituri de 247 mil. euro în al doilea trimestru, în scădere cu 7,5%

Thierry Millet, CEO al Orange România: Urmând tendinţa din prima parte a anului, nivelul veniturilor a continuat să se stabilizeze şi a consemnat îmbunătăţiri de la lună la lună.

Thierry Millet, CEO al Orange România: Urmând tendinţa din prima parte a anului, nivelul veniturilor a continuat să se stabilizeze şi a consemnat îmbunătăţiri de la lună la lună.

29.07.2010, 23:50 155

Orange, numărul unu pe piaţa locală telecom, a înregistrat în aldoilea trimestru venituri de 247 mil. euro, în scădere cu 7,49%faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul condiţiiloreconomice dificile, potrivit datelor din raportul financiar alFrance Telecom, acţionarul majoritar al companiei. Numărul declienţi a ajuns la 10,47 milioane, în creştere cu 1,13% faţă desfârşitul lunii iunie 2009. Compania nu oferă detalii privindnumărul de abonaţi şi de utilizatori de cartele preplătite.

Acesta este cel de-al şaselea trimestru consecutiv de scădere aveniturilor pentru Orange. Thierry Millet, directorul general alcompaniei, spune însă că, exceptând corecţia înregistrată în T2 penumărul de utilizatori de cartele prepay, nivelul încasărilorcompaniei arată semne de îmbunătăţire.

"Urmând tendinţa din prima par­t­e a anului, ni­ve­­lulveniturilor a continuat să se stabilizeze şi a consemnatîmbu­nătăţiri de la lună la lună. Conform estimărilor noastre, cotavalorică de piaţă a companiei a crescut datorită evoluţiei ARPU şia bazei de clienţi cu abonamente. Chiar dacă baza de clienţi prepaya scăzut pe fondul deteriorării condiţiilor economice, estimăm căpe acest segment cota valorică de piaţă a rămas stabilă", adeclarat Thierry Millet.

Tendinţele înregistrate la nivel de trimestru în România s-auîmbunătăţit gradual, scăderea veniturilor ajungând la 7,4% în aldoilea trimestru faţă de 10,1% în primul trimestru, potrivitdatelor din raportul France Telecom.

Baza de clienţi a Orange a scăzut cu 3% (338.000 de utilizatori)faţă de luna martie 2010, arată datele France Telecom.

Pe de altă parte însă, venitul mediu pe utilizator (ARPU) alOrange, calculat pentru perioada iulie 2009-iunie 2010, aînregistrat valoarea de 85 de euro, cu 3 euro mai puţin decât înperioada anterioară (aprilie 2009 - martie 2010). Aceasta este ceamai mică scădere a valorii ARPU de la un trimestru la altulînregistrată de Orange de la jumătatea anului trecut. Spre exemplula finele trimestrelor trei şi patru din 2009 nivelul ARPU scăzusecu câte 8 euro faţă de perioada anterioară. În urmă cu un annivelul ARPU era de 108 euro.

Pe de altă parte, Orange, care a început să promoveze agresivvân­zările de telefoane mobile inteligente ca Apple iPhone sauBlack­Berry, a înregistrat o creş­tere a veniturilor din serviciilede date până la nivelul de 32 de milioane de euro, în al doileatrimestru din acest an. Veniturile de 32 de milioane de euroobţinute în 3 luni de Orange sunt com­parabile cu încasărileobţinute într-un an de zile de un operator cu sute de mii declienţi pe cablu tv şi net şi arată amploarea pe care a început săo aibă consumul de servicii de date de pe telefoanele mobile.Orange nu precizează ce procent din suma de 32 mil. euro estegenerat de internetul pe mobil, însă este de aşteptat ca acesta săfie important în condiţiile în care din numărul total deutilizatori, 2,357 milioane reprezentau la finele primului semestruclienţi ai serviciilor de net de mare viteză.

Pe segmentul datelor mobile, Orange România a obţinuto creştere cu 29% a veniturilor în al doilea trimestru al anuluicomparativ cu trimestrul anterior, potrivit datelor communicate decompanie. "Creşterea pe acest segment a fost susţinută în principalde lansarea pachetelor cu smartphone-uri la tarife accesibilepentru un număr tot mai mare de clienţi şi a opţiunilor dedicatepentru accesul la internet pe mobil", au spus oficialii Orange.

În prima jumătate a anului veniturile Orange au fost de 484 mil.euro, în scădere cu 8,8% faţă de aceeaşi perioadă a anuluitrecut.

Profitul operaţional (EBITDA) al Orange România a scăzut în T2,potrivit datelor France Telecom, care nu oferă însă detalii exacte.În regiunea în care este inclusă România rezultatul EBITDA afişatde France Telecom în primul semestru a fost de 1,36 mld. euro, înscădere cu 4,2%.

La nivelul primului semestru, profitul operaţional obţinut deOrange România a scăzut cu 45 de milioane de euro faţă de anultrecut. France Telecom nu precizează nivelul exact al rezultatuluiEBITDA al Orange România, precizând doar că scăderea de pe aceastăpiaţă a contribuit semnificativ la scăderea marjei de profit înregiune, de la 39,5% în 2009 la 37,1% în acest an.

Anul trecut, veniturile Orange România au scăzut cu 18,4%, la1,044 mld. euro în timp ce profitul net a fost mai mic cu 38,2%, de270,7 mil. euro.

Şi Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, aînregistrat în perioada aprilie-iunie 2010 venituri mai mici decâtîn aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul condiţiiloreconomice dificile şi al concurenţei dure pe preţuri, potrivitdatelor din raportul financiar al grupului britanic. Vodafone nu aoferit detalii privind rata de scădere a veniturilor. VodafoneRomânia a încheiat luna iunie cu 9,819 milioane de clienţi, încreştere cu 3% (286.470 de clienţi) faţă de anul precedent.Compania a câştigat 31.452 de abonaţi şi 255.018 clienţi pentrucartele prepay în perioada menţionată, potrivit datelor publicatede grupul Vodafone.

Grupul France Telecom a obţinut venituri de 22,144 mld. euro înprima jumătate a acestui an, în scădere cu 2,2% faţă de aceeaşiperioadă a anului precedent. Profitul operaţional al grupului(EBITDA) a fost de 7,745 mld. euro, aferent unei marje de 35% dinvenituri. Cheltuielile de capital ale grupului au fost de 2,114mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO