Business Hi-Tech

Posibila alianta intre AOL si NTT DoCoMo

28.07.2000, 00:00 17



Cel mai mare operator japonez de telefonie celulara, NTT DoCoMo poarta negocieri cu grupul America Online (AOL) privind incheierea unei aliante in domeniul serviciilor de Internet mobil. Potrivit cotidianului Nihon Keizai Shimbun, care transmite aceasta stire, un acord in acest sens ar putea fi incheiat la inceputul lunii viitoare.

Un parteneriat intre cele doua companii ar avea un impact major pe piata inca in formare a web-ului mobil, date fiind atuurile de care dispun ambele firme. NTT DoCoMo detine in prezent una dintre cele mai avansate si fiabile tehnologii in domeniul Internetului wireless, denumita "i-mode". La randul sau, AOL se bucura de o prezenta puternica in intreaga lume si dispune de un portofoliu urias de programe.

Grupul japonez se afla de mai multe luni intr-o ofensiva continua, cautand sa-si extinda aria de acoperire prin incheierea unor aliante si parteneriate cu operatori de telecomunicatii din Europa si Asia. Unele acorduri au fost, de altfel, deja incheiate, cum este cazul celor cu grupul olandez KPN si cu firma Hutchison Whampoa, din Hong Kong.

NTT DoCoMo, a carui valoare de piata depaseste 260 de miliarde de dolari, dispune deja de aproape zece milioane de abonati pentru serviciul sau de Internet mobil bazat pe sistemul i-mode. Presedintele companiei, Keiji Tachikawa, a declarat, in cadrul unei conferinte de presa desfasurate ieri la Tokyo, ca popularitatea acestui serviciu este atat de mare, incat numarul abonatilor se mareste in fiecare zi cu aproape 50.000 de noi clienti. In acest ritm, apreciaza Tachikawa, i-mode va avea, la sfarsitul anului, peste 17 milioane de utilizatori in Japonia.

NTT DoCoMo este astfel bine plasat pentru a deveni primul operator care va oferi pe scara larga servicii de telefonie celulara de noua generatie. Acestea vor permite posesorilor de mobile sa acceseze Internetul, sa transmita si sa receptioneze e-mailuri, fisiere muzicale si chiar scurte clipuri video.

Spre deosebire de compania japoneza, AOL s-a concentrat pana acum asupra serviciilor Internet prin intermediul liniilor fixe si a traditionalelor calculatoare personale. Grupul este cel mai mare furnizor de servicii online, dispunand de peste 23 de milioane de clienti in intreaga lume. O alianta intre cele doua companii ar permite AOL sa profite de tehnologia pusa la punct de NTT DoCoMo, in timp ce firma nipona ar dobandi un pretios cap de pod pe piata americana.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO