Business Hi-Tech

Prea multe magazine in Bucuresti? Atunci atacam provincia

18.02.2003, 00:00 13

In distributia de calculatoare si echipamente de tehnica de calcul cifra de afaceri este, de cele mai multe ori, proportionala cu numarul de magazine deschise. Profitabilitatea fiecarui magazin depinde insa de modul in care firmele din domeniu aleg locurile unde isi amplaseaza noile puncte de vanzare. Principalii jucatori de pe piata afirma ca Bucurestiul este saturat si in acest an vor deschide magazine de computere aproape exclusiv in provincie.
Grupul de firme K Tech - Ultra Pro pare sa fi ghicit corect care sunt zonele unde ar putea face vanzari mai mari, deducem din afirmatiile oficialilor.
"Rezultatele aferente anului 2002 le apreciem ca fiind pozitive si reprezinta efectul extinderii retelei de magazine Ultra Pro in teritoriu si al cresterii pietei autohtone de calculatoare", spune Alexandru Ticea, directorul executiv al grupului.
K Tech - Ultra Pro a incheiat anul 2002 cu o cifra de afaceri de 32 de milioane de dolari, in crestere cu 28% fata de 2001, respectiv cu sapte milioane de dolari.
Structural, 60% din cifra de afaceri din 2002 a fost generata de activitatea de distributie de tehnica de calcul prin intermediul a peste 1.300 de firme, in timp ce vanzarile directe catre utilizatorii finali au reprezentat 40% din venituri.
Anul trecut, numarul calculatoarelor vandute s-a ridicat la aproximativ 37.000 de seturi complete, dintre care o treime au fost asamblate si distribuite sub marca proprie a firmei - Ultra Pro.
Obiectivele conducerii grupului pentru anul 2003 includ cresterea incasarilor si a numarului de calculatoare vandute cu 20-30%, precum si extinderea retelei de magazine.
Infiintata in 1995 de catre doua persoane fizice, grupul K Tech - Ultra Pro comercializeaza produsele a peste 40 de furnizori de componente hardware, accesorii, periferice si software. De asemenea, firma asigura instalari de retele si lucrari de service in domeniu.
Principalii concurenti ai grupului K Tech - Ultra Pro sunt Flamingo Computers, Romsoft, ProCA, Asbis si Elko Tech, pe piata distributiei de tehnica de calcul, iar pe segmentul vanzarilor directe catre utilizatorii finali - Best Computers.

Anul 2002 - anul Bucurestiului
Anul trecut, investitiile in magazinele de calculatoare ale principalilor jucatori  au fost inghitite aproape in exclusivitate  de pieta bucuresteana. Astfel de magazinele au aparut in Capitala precum ciupercile dupa ploaie, mai ales in ultima jumatate a anului trecut.
Una din zonele care ilustreaza pe deplin lupta care se da pe segmentul de retail de echipamente de tehnica de calcul este Piata Lahovary si vecinatatea acesteia.
Primul venit in regiune a fost Flamingo Computers care a deschis aici cel mai mare magazin al sau dar si deocamdata singurul punct de vanzare cu program non-stop de pe piata de retail IT.
La scurt timp, in apropiere, mai exact peste drum de ASE, compania Best Computers si-a deschis si ea un magazin, mai mic si cu program normal.
Ca sa nu se lase mai prejos, K Tech - Ultra Pro a contraatacat prin inaugurarea unui nou magazin situat la cativa metri de cel al firmei Flamingo.

Anul 2003-anul provinciei
In anul 2003 investitiile in noi magazine de computere vor lua drumul provinciei. Cel putin asa reiese din declaratiile celor trei principali rivali pe piata distributiei de tehnica de calcul din Romania.
@ Ultra Pro avea la sfarsitul anului trecut 20 de magazine, alte doua puncte de vanzare urmand sa fie deschise la Bacau si Buzau pana in luna mai.
"Anul trecut au fost deschise noua magazine, cu efecte imediate asupra vanzarilor. Pentru acest an, vrem sa ne extindem in teritoriu, Bucurestiul fiind deja acoperit", afirma Alexandru Ticea.
@ Flamingo Computers are in prezent 33 de magazine, dintre care 19 in Bucuresti si 14 in restul tarii. In acest an firma intentioneaza sa mai deschida alte 20 si sa se concentreze in principal pe provincie.
@ Best Computers considera de asemenea ca Bucurestiul este destul de acoperit. Best Computers are acum 5 puncte de retail in capitala.In acest an compania intentioneaza sa mai deschida 2-3 magazine, in cele mai mari orase din tara, dar nu in Bucuresti.
Flamingo Computers a realizat in 2002 o cifra de afaceri de 63,7 milioane de dolari, in crestere cu aproximativ 35% fata de anul anterior, dupa cum spun oficialii firmei. Pana la sfarsitul anului 2003 conducerea companiei apreciaza ca se va ajunge la o cifra de afaceri de 72 mil. $.
Grupul de firme Best care include Best Computers, Best Distribution (importator si distribuitor de jocuri pe PC si console) si Best Internet Security (furnizor de solutii de securitate Internet) a inregistrat in 2002 o cifra de afaceri putin peste noua milioane de dolari, "in crestere cu 30% fata de 2001", potrivit oficialilor. Obiectivul fixat pentru acest an se ridica la 12 milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO