Business Hi-Tech

Preţurile de dumping practicate de HP pentru TouchPad, singurul model de marketing care ar putea detrona iPad-ul de la Apple?

Preţurile de dumping practicate de HP pentru TouchPad, singurul model de marketing care ar putea detrona iPad-ul de la Apple?

Autor: Adrian Voicu

28.08.2011, 16:39 1264

Scoaterea la vânzare a tabletelor TouchPad la preţ de dumping (preţuri începând de la doar 99 de dolari), pare să fie singurul model de business care ar putea face mari probleme tabletelor iPad, produse de Apple, scrie CNET.

Astfel, nicio altă tabletă decât cea produsă de cei de la Hewlett-Packard nu a reuşit să eclipseze succesul de care s-a bucurat iPad-ul.

Din păcate, acest model de business nu a fost folosit de cei de la HP decât pentru a scăpa de stocurile mari de tablete ale principalilor distribuitori. Succesul nu a venit pentru TouchPad decât după ce preţul a scăzut de la 399 de dolari la doar 99 de dolari (pentru versiunea de 16GB).

Cu toate acestea, modelul de business rămâne unul viabil. "Dacă ai fi o companie mare precum HP şi ai lansa o nouă categorie de produse, nu ar fi fost ciudat să ai un buget de marketing de câteva sute de milioane", este de părere Roger Kay, analist în cadrul Endpoint Technologies. "Aşadar, ai fi putut folosi acei bani pentru a scădea preţul TouchPad-ului, indundând piaţa cu aceste device-uri care ar valora mult mai mult decât ai plătit tu pe ele. Şi, astfel, le-ai fi pus în mâinile tuturor. Toată lumea ar fi vorbit despre ele. Asta s-ar fi putut transforma într-o pierdere pentru liderul pieţei".

Prin urmare, consideră analistul, TouchPad-ul nu a fost un eşec al produsului, ci unul al preţului.

HP ar fi putut deveni un concurent foarte puternic al Apple. Toate ingredientele au fost prezente: TouchPad-ul ar fi fost o platformă perfectă pentru concurarea iPad-ului, HP controlând atât hardware-ul cât şi software-ul tabletei (spre deosebire de majoritatea celorlalţi producători, ale căror tablete rulează sistemul de operare Android, ce aparţine Google).

Bineînţeles că politica agresivă de preţ ar fi trebuit să continue cu schimbări de design şi de softwarec care să concureze puternic cu sistemul si aplicaţiile Apple.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO