Business Hi-Tech

Profitul AT&T, mai mare cu 41%, in trimestrul III

24.10.2007, 19:10 19

Compania AT&T Inc., cel mai mare operator telecom din SUA, a inregistrat o crestere de 41% a profitului in trimestrul al treilea, la valoarea de 3,06 mld. dolari, fata de 2,17 mld. dolari cu un an in urma, scrie Bloomberg. Operatorul si-a majorat profitul cu 86 mil. dolari dupa achizitia de anul trecut a companiei BellSouth Corp., dar si prin reducerea personalului si a costurilor de marketing. Achizitia a oferit de asemenea AT&T controlul operatorului de telefonie mobila cunoscut la acea data ca Cinagular Wireless. "Telefonia mobila este motorul de crestere pentru AT&T", declara John Hodulik, analist la UBS AG. AT&T, format in 2005 prin fuziunea SBC Communications Inc. cu AT&T Corp., a anuntat in luna iunie planuri de a cumpara operatorul de telefonie mobila Dobson Communications Corp, care acopera in special zone rurale, pentru suma de 2,8 mld. dolari. Acordul exclusiv al AT&T de a comercializa telefonul mobil Apple iPhone a ajutat operatorul sa-si majoreze veniturile diviziei de telefonie mobila cu 14%, la 10,9 mld. dolari. Aproape doua milioane de clienti au incheiat contracte cu AT&T, din care 1,2 milioane de contracte pe termen lung. Numarul total de utilizatori a ajuns la 65,7 milioane. AT&T a atras clienti de la Sprint Nextel Corp., al treilea mare furnizor de servicii de telefonie mobila din Statele Unite, care a pierdut abonati ? dupa ce compania a inregistrat probleme serviciul de relatii cu clientii si calitatea retelei. In trimestrul al treilea Sprint a pierdut 337.000 de clienti care avea abonamente pe termen lung. Verizon Communications Inc., actionarul majoritar al operatorului Verizon Wireless, isi va anunta rezultatele financiare la sfarsitul acestei luni. Pe de alta parte, AT&T spera ca vanzarile de servicii de telefonie mobila si de televiziune vor ajuta la compensarea pierderilor cauzate de pierderea de clienti pe telefonia fixa - are aleg in schimb operatori care furnizeaza servicii de telefonie prin internet, precum cele oferite de operatorul de cablu Comcast Corp. Excluzand clientii castigati prin achizitia BellSouth, AT&T a pierdut anul trecut 1,38 milioane de clienti pe telefonie fixa. AT&T va cheltui 6,5 mld. dolari in urmatorii cinci ani pentru a-si extinde serviciul TV U-verse, prin care sunt furnizate servicii TV prin liniile telefonice. Operatorul avea 126.000 de clienti pentru serviciile TV la sfarsitul trimestrului trei. Adrian Seceleanu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO