Business Hi-Tech

Răzvan Sturza, Motorola Mobility România: Am lansat trei modele noi de smartphone-uri din gama mid-range şi ne aşteptăm să vindem zeci de mii de unităţi din fiecare. Segmentul mid-range reprezintă circa 20% din volumul total din piaţa locală

Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România.

Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România.

Autor: Ioana Nita

18.09.2023, 18:00 232

Pentru anul acesta, ţinta Motorola Mobility este de a ajunge la 400.000 de activări de telefoane per total în România.

Motorola Mobility, parte a grupului chinez Lenovo, a lansat recent pe piaţa locală trei modele noi de smartphone-uri din gama mid-range – Moto G54, Moto G84 şi Edge 40 Neo, pentru care şi-a propus să vândă câte 45.000 de unităţi, 10.000 de unităţi, respectiv 25.000 de unităţi în următoarele 12 luni. Cele trei noi modele au preţuri cuprinse între 1.000 şi 1.800 de lei, segmentul acesta de piaţă generând circa 15% din valoarea totală a vânzărilor de smartphone-uri din România în decursul unui an şi circa 20% din volumul vândut.

„Mecanismele princi­pale de atingere a acestor ţinte includ: o disponibilitate mai extinsă faţă de generaţiile anterioare - fiindcă există un canal de vânzare în plus pentru fiecare model comparativ cu modelele anterioare, investiţii de marketing cu 200% mai mari faţă de bugetul de marketing alocat gene­ra­ţiilor anterioare, plus o bună com­petitivitate la nivel de preţ“, a declarat Răzvan Sturza, country lead în cadrul Motorola Mobility pentru România.

Anul trecut, piaţa de smartphone-uri din România a ajuns la o valoare de circa 1,3 -1,4 mld. euro, plus 20% comparativ cu 2021, în timp ce din perspectiva numărului de unităţi s-a menţinut relativ constantă, între 3,5 şi 4 milioane.

Dacă segmentul premium de smartphone-uri din România şi de la nivel mondial este dominat de gigan­tul american Apple şi de pro­ducă­torul sud-coreean Samsung, pe seg­mentul mid-range există o competiţie mai mare între mai mulţi producători de telefoane mobile inteligente.

În luna aprilie a acestui an, Motorola s-a situat pe locul trei pe pia­ţa locală de smartphone-uri din pun­ctul de vedere al numărului de unităţi, fiind a doua oară când a înregistrat această performanţă în 2023.

Brandul Motorola a fost relansat pe plan local în 2016 după ce grupul chinez Lenovo, cunoscut ca fiind cel mai mare producător de PC-uri la nivel mondial, a achiziţionat la finalul anului 2014 Motorola Mobility de la gigantul american Google. De atunci, brandul de telefoane mobile Motorola a reuşit să crească an de an pe plan local, strategia sa iniţială axându-se pe modele de smartphone-uri din segmentul entry-level, însă acum în strategia Motorola se află în prim-plan modelele de telefoane mid-range.

Modelul Motorola Edge 40 Neo, lansat pe plan local la finalul săptămânii trecut, vine echipat cu un procesor MediaTek Dimensity 7030 şi cu o cameră foto de 50MP, înglobate într-o carcasă de 7,76 mm. Noul model Edge 40 Neo este protejat împotriva apei conform standardului IP681, dispune de conectivitate 5G şi are o baterie de 5.000 mAh cu încărcare rapidă la 68W. Smartphone-ul Motorola Edge 40 Neo este disponbil de astăzi, 18 septembrie, în România la preţul de aprox. 1.600 de lei la partenerii brandului pe plan local. Motorola colaborează în România, atât cu operatori telecom – Digi, Orange şi Telekom, precum şi cu retaileri ca Altex. 

În 2022, Motorola Mobility a ajuns la pragul de 300.000 de activări de telefoane (telefoane achiziţionate şi activate prin inserarea unei cartele SIM), cu 100.000 mai multe decât în 2021, conform informaţiilor furnizate de reprezentanţii subsidiarei din România.

Pentru anul în curs, Motorola şi-a propus să menţină ritmul de creştere din ultimii ani şi să crească numărul de telefoane activate cu 100.000 de unităţi, până la 400.000.

Motorola a lansat anul acesta pe plan local şi două modele de smartphone-uri pliabile pe verticală - gama sa razr - razr 40 şi razr 40 ultra, care concurează cu modelul Flip al sud-coreenilor de la Samsung.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO