Business Hi-Tech

Reprezentantul Yahoo! in Romania: Crestem sigur, anul trecut totul era inghetat

Reprezentantul Yahoo! in Romania: Crestem sigur, anul trecut totul era inghetat
11.03.2010, 23:07 192

Vanzarile de publicitate ale gigantului Yahoo! vor creste sigurin acest an in Romania, primele doua luni din 2010 avand rezultateincurajatoare in acest sens, spun reprezentantii Media Cafe, ocompanie fondata in anul 2006, singurul vanzator de reclame peplatformele firmei americane pe piata locala.

Anul trecut, cifra de afaceri a Media Cafe a ajuns la 2,5 mil.euro, dublu fata de 2008, din care 90% a fost generata decampaniile derulate de companii locale pe Yahoo!. La nivel mondial,gigantul online american a avut anul trecut venituri totale de 6,46de miliarde de dolari. In prima jumatate a anului trecut piatalocala de publicitate online a atins o valoare de 6 mil. euro,potrivit datelor IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

"Suntem in crestere, am atras cota de piata si am adus clientinoi. Nu cred ca anul acesta vom dubla cifra de afaceri, insa cusiguranta vom creste. Oricum, ianuarie si februarie sunt luni multmai bune fata de anul trecut, cand nu se intampla aproape nimic sierau doar cativa clienti rataciti. In acest moment sunt in derulare30-50 de campanii pe site-ul Yahoo!", a declarat pentru ZF MihaiFanache, managing director al Media Cafe.

Site-urile Yahoo! sunt unele dintre cele mai accesate dinRomania, potrivit datelor prezentate de Media Cafe. Astfel, Yahoo!a inregistrat in luna ianuarie 2010 un numar total de 7,9 milioanede utilizatori unici din Romania. Potrivit companiei, romanii aucreat 4,8 milioane de conturi de email pe Yahoo!. De asemenea,pentru aplicatia de mesagerie instantanee Yahoo! Messenger au fostcreate 5,8 milioane de conturi in Romania.

"Bugetele pentru o campanie derulata pe site-urile Yahoo! pentruclienti variaza intre 3.000 si 100.000 de euro", spune Fanache.

Pe de alta parte, desi Romania este o piata nesemnificativapentru rulajele facute de gigantii americani Yahoo! si Google,ambele companii si-au intensificat prezenta pe piata locala.

Google a desfasurat mai multe campanii prin care a oferitgratuit vouchere cu valori de zeci de euro antreprenorilor localiin incercarea de a creste popularitatea sistemului propriu depublicitate online. Iar saptamana viitoare americanii de la Googlesunt parteneri in organizarea unui seminar pe teme de turism cuautoritatea locala de profil.

Nici Yahoo!, care are in Romania o pozitie mai buna decat inalte tari din regiune, nu a stat degeaba. In incercarea de a-sivinde mai bine audienta, Media Cafe a creat pentru piata locala unsite de prezentare a solutiilor de advertising. Site-ul creat de oechipa de cinci oameni din cadrul Media Cafe se numesteYahooadvertising.ro si ofera date cantitative si calitative privindtraficul din Romania pe reteaua de utilizatori online Yahoo!. "Nueste neaparat o reactie la actiunile pe care Google le intreprindein Romania. Am creat acest instrument din nevoia locala de acontribui la ierarhizarea corecta si validata a datelor de audientasi trafic online din Romania", a spus Fanache.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO