Business Hi-Tech

Romtelecom spera la o noua sursa de crestere: mediul rural

27.05.2009, 18:29 34

Romtelecom, numarul unu pe piata locala de telefonie fixa, a lansat o campanie prin care urmareste sa-si majoreze veniturile si sa-si stabilizeze baza de peste 800.000 de utilizatori din mediul rural, care joaca un rol cheie in strategia operatorului de a-si consolida pozitia pe serviciile noi, de internet si televiziune. Aceasta este una dintre primele campanii ale unui operator telecom care vizeaza mediul rural.

Dependent inca in proportie de peste 50% de telefonia fixa in ceea ce priveste veniturile, operatorul face eforturi sa-si mentina in primul rand clientii pe telefonia fixa, pentru a le propune apoi sa incheie abonamente si la serviciile mai noi de internet si televiziune. In prezent 25% din clientii de telefonie fixa ai Romtelecom au activat si un alt serviciu de la operator. In primul trimestru Romtelecom a pierdut 1,5% din baza de clienti.
Un element cheie al campaniei Romtelecom este extraoptiunea "Alo, vecine", prin care operatorul le ofera clientilor din mediul rural posibilitatea de a-si suna gratuit si nelimitat consatenii, in schimbul unei extraoptiuni cu un cost lunar de 1 euro. Oferta e valabila in interiorul unei comune, indiferent de numarul de sate care o compun. Aproape o jumatate din cele opt milioane de gospodarii din Romania sunt situate in mediul rural.
"Romtelecom are deja o retea in mediul rural in care au fost investite fonduri importante si a carei intretinere costa. In mod firesc, Romtelecom cauta metode prin care aceasta retea sa produca venituri pentru a recupera atat investitiile, cat si cheltuielile de operare", a comentat pentru ZF analistul telecom Nicolae Oaca.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO