Business Hi-Tech

Scaderea cheltuielilor cu serviciile publicitare online afecteaza profitul Yahoo

20.10.2006, 21:16 17

Cel mai mare portal din lume admite ca are probleme, dar se arata increzator ca va recupera distanta care il desparte de Google.
Yahoo, cel mai mare portal online din lume, a anuntat in urma cu doua zile ca profitul a inregistrat o scadere usoara in cel de-al treilea trimestru, precum si faptul ca se asteapta ca ritmul cresterii sa continue sa scada pentru principalele sale linii de business, "publicitatea grafica si publicitatea atasata rezultatelor pentru cautarea pe web", scrie New York Times.
Compania a anuntat un profit de 155 de milioane de dolari (124 mil. euro), in scadere fata de 253 de milioane de dolari cu un an in urma (202 mil. euro), in timp ce veniturile au crescut la 1,58 de miliarde de dolari (1,3 mld. euro), cu 19 la suta mai mult decat anul trecut.
Totusi, conform companiei, datele privind valoarea profitului din cei doi ani nu sunt comparabile datorita unor modificari realizate intre timp la regimul optiunilor pentru actiunile Yahoo.
"Nu sunt satisfacut de performantele noastre financiare actuale si de aceea intentionam sa le imbunatatim", a declarat Terry Semel, directorul general al Yahoo.
El a declarat ca firma se confrunta cu mai multe probleme, dintre care a enumerat renuntarea unor companii la campanii de publicitate altadata costisitoare - generate de regula de companii din industria auto si financiara. Semel a afirmat ca probleme de acest tip au aparut si in alte industrii, dar a refuzat sa le nominalizeze.
Mai mult, Semel a afirmat pentru prima oara ca Yahoo a fost afectat de competitia tot mai ridicata pe serviciile publicitare cu pret redus, precum bannerele publicitare afisate atunci cand cineva isi verifica mesajele e-mail. Situatia a aparut si ca urmare a faptului ca firmele care cumpara servicii publicitare online au descoperit noi modalitati ieftine de a-si promova mesajele catre audiente uriase, de regula prin retelele sociale precum MySpace.
Seful Yahoo a declarat ca firma trebuie sa se concentreze pe trei arii cheie: reducerea decalajului dintre Yahoo si Google in ce priveste veniturile din publicitatea generata de motorul de cautare; extinderea pozitiei de lider a Yahoo in serviciile de afisare a machetelor publicitare si extinderea catre noi arii precum retelele speciale si serviciile video si de date mobile.
Veniturile Yahoo din publicitatea atasata rezultatelor generate de motorul sau de cautare vor creste substantial, afirma Semel, atunci cand firma sa va lansa mult-amanatul proiect Panama, care va utiliza noi modalitati de determinare a locului in care vor fi pozitionate pe o pagina web machetele publicitare. Semel afirma ca exista deja o serie de clienti care folosesc deja acest serviciu.
O serie de analisti se declara ingrijorati. "Yahoo are o gramada de probleme", crede Safa Rashtchy, analist al companiei Piper Jaffray. El considera ingrijorator faptul ca Yahoo si-a pus foarte tarziu problema cresterii extrem de puternice a competitiei in sectorul in care activeaza.
Terry Semel a declarat ca se asteapta ca ritmul de scadere al profitului sa se mentina si in trimestrul patru al acestui an. Pana de curand, Yahoo anunta ca isi majoreaza cota de pe piata serviciilor de publicitate online. "Nu suntem unde ar trebui sa fim", conchide Terry Semel. Totusi, seful Yahoo afirma ca firma sa se descurca mai bine in extrem de mediatizata categorie a retelelor sociale. Serviciul sau de partajare a fotografiilor digitale Flickr are peste 20 de milioane de utilizatori lunari, iar serviciul Yahoo Answers are peste 60 de milioane de utilizatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO