Business Hi-Tech

Scop are ca obiectiv vanzari de 100 de milioane de euro pana in 2008

Scop are ca obiectiv vanzari de 100 de milioane de euro pana in 2008

Horia Chitu, directorul executiv Scop, preconizeaza o crestere a afacerilor din acest an cu 25-30%

14.02.2007, 17:38 29

Scop, unul dintre principalii distribuitori IT de pe piata locala, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de peste 70 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul 2005.
"Pentru acest an prognozam o crestere cu circa 25 - 30%, crestere ce va avea la baza mai multe cauze: continuarea ritmului de crestere din ultimii ani, diversificarea gamei de produse si servicii; si bineinteles si trendul general al economiei nationale ne va ajuta in acest sens", a declarat Horia Chitu, directorul executiv Scop. El a adaugat ca in 2008 compania va depasi cifra de afaceri de 100 de milioane de euro.
Scop este prezenta in trei sectoare de afaceri: distributie IT, sisteme de procesare a documentelor si aplicatii software de business. De altfel, incepand cu acest an, fiecare dintre aceste divizii urmeaza sa devina companie de sine statatoare: Scop Computers (distributie IT), Chara Software (solutii software de business) si Docentris (solutii de procesare si management al documentelor). Chara Software s-a desprins din cadrul grupului in luna mai 2006. Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 211.000 euro si estimeaza pentru acest an o majorare a veniturilor la aproximativ 388.000 euro.
Docentris se va constitui ca firma de sine statatoare in luna martie si se va adresa companiilor de dimensiuni mijlocii si mari, dar si sectorului guvernamental. Distributia IT a avut anul trecut o pondere de aproximativ 85% din cifra de afaceri totala a companiei, cu afaceri de aproximativ 62 de milioane de euro. Oficialii companiei au precizat ca cel mai dinamic segment a fost cel al notebook-urilor, cu o crestere a vanzarilor de 80% fata de 2005. Chitu a precizat ca Scop este lider pe piata de distributie pe acest segment, cu o cota de peste 30%.
De asemenea, segmentul multimedia, videoproiectoare si aparate foto video a inregistrat o crestere de 75% a numarului total de unitati vandute.
"Pe partea de distributie lucram pe trei directii, si anume cu retaileri, reselleri IT si integratori de sistem. La finele anului trecut segmentul de retail a avut o pondere de 25% din afacerile diviziei de distributie, iar numarul de parteneri a ajuns la 1.000, la nivel national", a spus Chitu. Produsele cu cea mai mare pondere in cifra de afaceri sunt Microsoft, Kyocera, APC, 3Com si Sony, conform oficialului companiei.
La finele lunii noiembrie, compania a achizitionat distribuitorul de solutii de securitate IT si networking Datacom. "Procesul de integrare al Datacom a durat aproximativ doua luni. La momentul achizitiei, firma avea o cifra de afaceri de circa 800.000 euro si noua angajati. Solutiile oferite de noul departament vor acoperi zone precum securitatea datelor, stocare, networking si comunicare prin telefonie IP", a declarat Chitu, fara a preciza valoarea tranzactiei. Chitu a adaugat ca in viitorul apropiat Scop nu are in plan si alte achizitii.Din firma Datacom facea parte si integratorul de solutii DNA, companie care nu a fost preluata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO