Business Hi-Tech

Show si WAP, un mariaj fericit pentru conturile Eurotel

14.08.2001, 00:00 12



Din dorinta de a exploata la maximum pasiunea spectatorilor pentru show-urile de televiziune, Eurotel, cel mai mare operator de telefonie mobila din Cehia, a anuntat la inceputul lunii august lansarea ultimei aplicatii disponibile pe telefoanele mobile din Cehia, versiunea "mobila" a emisiunii "Vrei sa fii milionar?".

"Motivul pentru care am lansat in aceasta versiune este foarte simplu. Jocurile sunt cele mai de succes aplicatii ale Juice (serviciul WAP al Eurotel)", afirma Glenice MacLellan, director executiv de marketing al Eurotel.

Toata distractia se desfasoara destul de simplu: utilizatorii trimit un SMS sau acceseaza site-ul WAP al jocului si pot incepe jocul. Scopul final este sa raspunda corect si in cel mai scurt timp posibil la 15 intrebari consecutive.

In fiecare luna, Eurotel acorda 1 milion de coroane cehesti (aproximativ 25.000 de dolari), celui mai destept si mai norocos jucator care reuseste sa raspunda corect la cat mai multe intrebari in cel mai scurt timp.



Milionar prin WAP? Mai ieftin decat la televizor!

Aplicatia este livrata de compania finlandeza Codeonline care detine drepturile de difuzare a jocului pe platforme mobile.

"Este o aplicatie interesanta, dar care necesita o campanie puternica de promovare si premii serioase pentru a prinde teren", declara Hans Meihoefer, directorul biroului Codeonline din Germania.

Sfat pe care Eurotel s-a hotarat sa-l urmeze, avand in vedere ca jocul este sustinut de o campanie de promovare derulata pe televiziune chiar in cadrul emisiunii "Vrei sa fii milionar?" si de premiile in valoare de 25.000 de dolari acordate lunar, suma destul de motivanta pentru a atrage tot mai multi doritori in jocul virtual.

Bineinteles ca jocul nu se desfasoara din motive caritabile. Pentru cei care doresc sa-l joace in sistem SMS, fiecare mesaj scurt trimis costa 6,4 coroane plus TVA, adica pretul unui SMS obisnuit, sau 6,7 coroane plus TVA pentru utilizatorii de servicii pre-platite (cartele reincarcabile).

Prin WAP distractia costa mai putin, adica doar 2,7 coroane pentru fiecare minut de conectare la serviciul Juice si este mult mai avantajos decat sistemul pe televiziune unde taxele telefonice pentru a te inscrie la concurs sunt chiar mai ridicate decat la liniile erotice. In plus, ofera beneficiul anonimatului care te scapa de o groaza de emotii si stress.



Cehii castiga teren pe piata jocurilor

Desi jocurile pe telefon mobil au castigat tot mai mult teren in ultima perioada, nici cele traditionale, pe calculator, nu si-au spus ultimul cuvant.

Bohemia Interactive Studios, divizia de jocuri a editurii Bohemia Interactive, a lansat recent Operation Flashpoint, o simulare a razboiului rece din 1985 dintre Statele Unite si Rusia. "Jocul a avut succes enorm in Europa, mai ales in Germania, Marea Britanie, Belgia, Olanda si Luxemburg", afirma Marek Spanel, directorul de dezvoltare al diviziei.

Inca de la lansare, acum mai bine de o luna, Operation Flashpoint a ocupat locul intai in preferintele englezilor si nemtilor, dar piatra de incercare o va constitui lansarea pe piata americana care va avea loc in septembrie anul acesta.

Spre deosebire de versiunea europeana, cea americana va dispune de servere dedicate, lucru deosebit de important pe o piata cu un numar mare de jucatori online.

ai iata cum cehii ne demonstreaza inca o data ca reteta succesului nu are nevoie decat de idei revolutionare, programatori performanti si o gandire globala adaptata local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels