Business Hi-Tech

Situaţia incertă din Grecia pune sub semnul întrebării estimările distribuitorilor de jocuri din România

Situaţia incertă din Grecia pune sub semnul întrebării estimările distribuitorilor de jocuri din România

Autor: Claudiu Ilioiu

21.02.2012, 18:42 766

După anul 2011, în care s-a resimţit o fractură în piaţa jocurilor, 2012 nu arată chiar roz, iar distribuitorii de jocuri sunt reţinuţi în estimările privind anul în curs, o mare problemă fiind şi situaţia incertă din Grecia, conform oficialilor Best Distribution, parte a companiei greceşti CD Media.

Valoarea piaţei jocurilor din România a scăzut anul trecut cu 20% faţă de anul 2010, apropiindu-se de nivelul marcat în 2009, conform oficialilor Best Distribution.

Principala cauză a scăderii o reprezintă lipsa banilor de la consumatori. S-au resimţiti aici scăderile salariale şi disponibilizările care s-au înregistrat anul trecut. Salariile de la stat au scăzut cu 15%, în timp ce la nivel naţional salariul mediu net a stagnat.

O mare parte din jucători s-au reprofilat şi au ales varianta download-ului şi achiziţionării de produse la mâna a doua.

Cauza numărul doi care a contribuit la scăderea bruscă a pieţei o reprezintă retailerii, care s-au confruntat cu situaţia dificilă din piaţă şi au ales să preia doar jocuri cu preţuri reduse fără să tină cont de utilizatorii fideli care îşi aşteptau titlurile preferate.

Vânzări mai mari pentru console în România

O premieră în România o constitue vânzările mai mari înregistrate de jocul Fifa 12 la varianta pentru console decât cea pentru PC.

Conform oficialilor Best Distribution, în 2011, lider de piaţă s-a menţinut segmentul jocurilor pentru PC cu o cotă de piaţă de 55%, fiind urmat de PS3 cu o cotă de piaţă de 25%. O creştere bruscă se resimte pe segementul PSP care are în prezent o cotă de piaţă de 10%, la acelaşi nivel cu cota de piaţă înregistrată de Xbox.


Strategia Best Distribution pentru 2012

O măsură de protecţie a companiei este aceea de a nu mai sprijini retailerii prin subvenţii de preţuri.

"Vom vinde jocurile la un preţ fix, apoi fiecare retailer va fi liber să fixeze preţurile pe care le doresc. Nu vom mai recomanda acestora anumite preţuri. Consumatorul trebuie să fie mult mai atent de acum pentru că acest lucru va putea duce la diferenţe destul de mari între preţurile de la retaileri", afirmă oficialii Best Distribution.

Best Distribution va lansa în a doua jumătate a anului viitor o platformă de download direct a jocurilor, mizând pe creşterile de pe acest segment înregistrate în 2011.

În topul vânzărilor de anul trecut s-au clasat World of Warcraft, urmat de Call of Duty, Fifa 12 şi Battlefield.

Best Distribution are o cotă de piaţă de 65% şi are în prezent 12 angajaţi. Principalul partener al companiei în materie de vânzări de jocuri este Altex, urmat de eMag şi Flanco.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO