Business Hi-Tech

SMS-ul inlocuieste sirena uzinei

06.01.2003, 00:00 13

Serviciul SMS (mesagerie scurta tip text transmisa prin telefonul mobil) a avut chiar de la lansarea sa drept clienti-tinta numai consumatorii individuali. De putin timp insa operatorii de telefonie mobila au descoperit ca SMS-ul poate fi foarte bine utilizat si in afaceri oferind clientilor de business o solutie mai rapida si mai ieftina de a lua legatura cu angajatii.
Cazinoul Crowne din Melbourne este una din primele companii care a inceput sa foloseasca serviciul SMS exclusiv pentru afaceri, relateaza BBC News. Pentru a reduce costurile, cazinoul nu se mai bazeaza de mult pe personalul angajat in regim full-time, ci apeleaza la colaboratori, care sunt chemati la serviciu numai in momentele de varf, cand toate salile cazinoului devin arhipline.
Aici intervine SMS-ul. "Marele avantaj este ca salvam foarte mult timp folosind SMS-ul", spune Tania Anticev, sefa departamentului de personal al cazinoului australian. In loc sa dea sute de telefoane, Anticev trimite mesajul text, direct de pe computer tuturor colaboratorilor. Iar primii care raspund apelului de urgenta sunt si cei care intra imediat in tura, obtinand astfel venituri suplimentare.
Angajatii sunt multumiti de inovatia cazinoului. Chiar daca lupta pentru posturi este apriga, cei care reusesc sa raspunda la timp mesajului de urgenta castiga foarte bine. In plus, conducerea cazinoului nu trebuie sa lucreze ore intregi pentru stabilirea orarelor de lucru ale angajatilor, colaboratorii fiind aranjati in functie de viteza cu care au raspuns. "Pierdeam foarte mult timp incercand sa ii sunam pe fiecare din cei 400 de angajati colaboratori in parte, stabilind de comun acord un program. Iar cand era o urgenta, uneori nimeni nu ajungea la timp", spune Tania Anticev.
Costul efectiv al trimiterii de mesaje text este mult mai redus decat apelurile catre 400 de angajati, sustin oficialii companiei. Maximum de mesaje trimise intr-o luna a fost 10, cu un cost de 55 de dolari, sustine Tania Anticev.
Astfel, serviciul SMS poate ajunge sa reduca costurile unei afaceri, iar profitul este al companiilor de telefonie mobila, apreciaza BBC. "Serviciile wireless au ajuns sa reprezinte 8-9 procente din profitul Telstra Mobile", sustine Chris Newlan, managerul companiei de telefonie mobila.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO