Business Hi-Tech

Sony: sarbatori de iarna fara profit

20.09.2004, 00:00 14

Producatorul japonez Sony a avertizat ca divizia sa de echipamente electronice pentru consumatorii individuali ar putea sa nu inregistreze profit in urmatoarea perioada, in ciuda apropierii sezonului sarbatorilor de iarna cand vanzarile se vor afla pe un trend ascendent, informeaza BBC News.
Costurile ridicate cu fabricarea televizoarelor cu ecran plat, combinate cu cererea scazuta de asemenea produse, vor afecta potentialul profit al companiei, spun oficialii Sony.
Profitabilitatea redusa a vanzarilor de televizoare, DVD-recordere si echipamente audio va fi totusi contrabalansata de profitul obtinut din vanzarile de echipamente mobile, comenteaza BBC.
Profitul operational al diviziei de electronice a scazut cu 46%, pana la 450 de milioane de dolari, in perioada sarbatorilor de iarna a anului 2003. Anul acesta, perspectiva este chiar mai putin incurajatoare.
?Nu suntem in pozitia in care sa putem constata profit la echipamentele pentru consumatorii casnici la fel de mare ca anul trecut", a declarat un reprezentant al companiei. ?Este adevarat ca rezultatele diviziei de electronice pentru consumatorii individuali palesc in fata celor obtinute de echipamentele mobile". Divizia de electronice, impreuna cu echipamentele mobile, aduce venituri de aproximativ 45 de miliarde de dolari anual, adica doua treimi din vanzarile totale ale Sony.
Printre noutatile pregatite de Sony pentru aceasta iarna se numara si o noua consola de jocuri, scrie presa internationala. Este vorba de o versiune usor modificata a PlayStation 2, numita PStwo, care va avea dimensiuni cu 30% mai mici decat PlayStation 2, dar se va vinde la acelasi pret, in jurul de 149 de dolari.
Mai multe amanunte despre activitatea Sony pe pietele de electronice si console de jocuri in suplimentul Business Hi-Tech de miercuri. mihai.musatoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO