Business Hi-Tech

Studiu htss – dezvoltator software cu peste 1.000 de clienţi în 15 ţări: 71% dintre managerii români sunt preocupaţi de protenţiale breşe de securitate asociate cu utilizarea AI, iar 40% dintre companii au investit în digitalizarea relaţiei cu clienţii

Studiu htss – dezvoltator software cu peste 1.000 de...

Autor: Alexandra Cepăreanu

03.04.2024, 13:23 105

Peste 65% dintre managerii români sunt îngrijoraţi de riscurile asociate cu Inteligenţa Artificială, în timp ce 71% dintre managerii locali se arată preocupaţi de potenţiale breşe de securitate asociate cu utilizarea AI, arată un studiu asupra transformării digitale al High-Tech Systems & Software (htss), companie ICT specializată în furnizarea de soluţii software de business, cu peste 1.000 de clienţi în 15 ţări.

„De-a lungul istoriei, nenumărate descoperiri ştiinţifice au avut un rol transformator la nivel economic, politic şi cultural. Energia electrică şi internetul sunt doar două exemple de tehnologii care au reimaginat modul în care trăim şi lucrăm dar care, la început, au fost privite cu scepticism. Noi, la htss, credem că inteligenţa artificială şi învăţarea automată sunt tehnologii care vor contura o nouă realitate economică iar mediul de business trebuie să fie pregătit pentru această schimbare. Ne dorim să vedem un procent cât mai mare de companii româneşti în categoriile <early adopters> şi <early majority>, care să captureze oportunităţile generaţionale care vor exista în anii următori. Pentru ca acest lucru să fie posibil, ne-am dorit să aflăm care sunt temerile managerilor români cu privire la aceste tehnologii şi să le propunem modalităţi sigure prin care acestea să fie înţelese, testate şi mai apoi implementate la scară largă în procesele de business”, a spus Simona Pavelescu, CEO al htss.

Practic, chiar dacă inteligenţa artificială este considerată una dintre tehnologiile cu potenţial disruptiv asupra mediului de business, aceasta generează o serie de preocupări importante în interiorul companiilor, au transmis reprezentanţii htss. Studiul asupra transformării digitale a fost realizat de Reveal Marketing Research, la comanda htss. Studiul a fost realizat atât prin metode calitative cât şi cantitative, în urma a 15 interviuri în profunzime şi a 605 interviuri CAWI + CATI. Eşantionul, reprezentativ la nivel naţional, a fost compus din manageri de companii medii şi mari, cu o cifră de afaceri de peste 1 milion de euro, din industrii precum sănătate şi pharma, retail şi comerţ, energie şi utilităţi, producţie şi industrie, transport şi logistică.

„În urma analizării rezultatelor Studiului asupra transformării digitale, am demarat un program de consultanţă dedicat managerilor de companii medii şi mari din sănătate şi pharma, retail şi comerţ, energie şi utilităţi, producţie şi industrie, transport şi logistică, pentru auditarea şi combaterea temerilor identificate. Practic, fiecare manager care îşi doreşte să implementeze procese de transformare digitală în compania sa poate apela la serviciile de consultanţă oferite de specialiştii htss, pentru a se asigura că aceste schimbări generează efectul aşteptat”, a mai spus Simona Pavelescu. 

Pe de altă parte, în 2024, creşterea vânzărilor reprezintă principalul motiv pentru care companiile din România au planificat investiţii în procese de transformare digitală (82%). De asemenea,  în topul factorilor motivaţionali se mai numără eficienţa sporită a proceselor de producţie (80%), creşterea calităţii produselor/serviciilor (80%) şi dezvoltarea colaborării între diferitele departamente (80%).

„Managerii români consideră că principalele dezavantaje ale proceselor de transformare digitală sunt costurile iniţiale şi de mentenanţă (47%), posibilele perioade de nefuncţionare a sistemelor digitale (42%), reticenţa angajaţilor faţă de adoptarea noilor tehnologii (39%) şi pierderea datelor sau a securităţii informaţiilor (39%).”

De altfel, gestionarea relaţiei cu clienţii prin intermediul platformelor digitale reprezintă principala arie de activitate pentru care companiile au investit deja în procese de transformare digitală (40%), urmată de gestionarea stocurilor şi procesul de vânzare (37%) şi întocmirea şi stocarea documentelor în cloud, mai arată Studiului asupra transformării digitale.

„Circa 84% dintre managerii intervievaţi afirmă că sunt mulţumiţi de investiţiile în întocmirea şi stocarea documentelor în cloud, în timp de 83% dintre respondenţi declară că investiţiile în utilizarea I.A. în analiza datelor de piaţă şi predictivă, precum şi cele în dezvoltarea de market place-uri şi vânzarea en-gross au produs efectele aşteptate.”

Iar în ceea ce priveşte preocupările managerilor români asociate cu utilizarea mediului cloud, 72% dintre aceştia se tem de pierderea controlului asupra datelor proprii, în vreme ce 71% sunt preocupaţi în măsură mare şi foarte mare de posibilele breşe de securitate, de fiabilitatea serviciilor şi de timpii de nefuncţionare care pot duce la afectarea continuităţii proceselor de business.

Compania htss, înfiinţată în 2012, a încheiat anul 2022 (ultimul an pentru care există date) cu afaceri de 32,1 milioane de euro, înregistrând o creştere de 16% faţă de anul 2021.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO