Business Hi-Tech

Targul E3 incearca sa-si gaseasca viitorul

11.07.2007, 19:10 20

Asemenea CeBIT-ului, Electronic Entertainment Expo (E3), candva cea mai mare expozitie dedicata jocurilor video, si-a pierdut din grandoare, devenind o rampa de lansare pentru stirile marilor producatori de console de jocuri, scrie presa internationala.
Dupa ce ani de zile evenimentul a fost caracterizat de prezenta unor stand-uri uriase si organizarea unor petreceri costisitoare, amploarea acestuia a fost brusc diminuata.
In 2006, Entertainment Software Association, organizatia de comert care reprezinta publisherii de jocuri video din Statele Unite, a decis ca targul trebuie abordat intr-o maniera noua, corespunzatoare vremurilor actuale. Doug Lowenstein, pe atunci presedintele organizatiei, a descris-o ca fiind "mai personala, mai eficienta si cu un target mai precis".
Noul targ, redenumit E3 Media and Business Summit, se va desfasura in perioada 11 - 13 iulie intr-o noua locatie. Dupa ce s-a desfasurat in cadrul Los Angeles Convention Center timp de 10 ani din cei 12 de existenta, targul se muta spre vest, catre orase mai mici din Santa Monica.
Nevoia de intimitate a transformat targul E3 intr-un eveniment la care se poate intra numai pe baza de invitatie. Astfel, mult mai putine companii de jocuri si reprezentanti media vor fi prezenti anul acesta. Editia din 2006 a totalizat circa 60.000 de participanti, iar organizatorii se asteapta la 3.000 - 4.000 anul acesta. In prezent, doar 36 de companii vor participa ca expozanti la editia din acest an, comparativ cu cele peste 400 de firme care au fost prezente in 2006.
Noile schimbari nu au fost primite calduros de catre industrie. Darren Gladstone, editor-sef la revista Games for Windows, a declarat ca numarul redus de vizitatori si expozanti prezinta un motiv serios de ingrijorare.
"Se pare ca tot ceea ce au reusit organizatorii sa faca este sa pastreze companiile mari, sa elimine firmele care au avut un debut promitator si sa transforme E3 intr-un eveniment mai putin abordabil pentru public", a adaugat Gladstone.
Insa, Sean Kauppinen, vicepresedinte al Kohnke Communications, o importanta agentie de relatii publice pentru industria de jocuri video, vede totusi avantaje intr-un targ cu scop bine definit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO