Business Hi-Tech

Tocmai treci pe langa show-room. Intra!

14.04.2003, 00:00 16

V-ati plictisit de reclamele care va invadeaza din jumatate in jumatate de ora televizorul? Nu va faceti iluzii ca veti scapa de ele.
Chiar daca va luati spre exemplu un DVD player pentru a viziona fara pauze filmul preferat, peste cateva zile ati putea primi pe telefonul mobil o reclama la un automobil.
Companiile de publicitate au descoperit ca telefoanele mobile sau organizatoarele personale conectate la Internet ar putea fi doua medii excelente pentru transmiterea reclamelor. Avantajul principal: costa mai putin si sunt mai eficiente.
Constructorii de automobile au inceput deja sa-si invite potentialii clienti sa vizualizeze noile modele  pe site-urile web care pot fi incarcate si pe telefonul mobil.
Canale americane de televiziune precum Fox Broadcasting isi incurajeaza privitorii sa voteze prin SMS (mesaje scurte de tip text trasmise de pe celular) personajul favorit dintr-o emisiune de tip reality show.
Noile medii de transmitere a reclamelor ofera in afara costului mai redus si posibilitatea ca publicitarii sa urmareasca cine si ce mesaj a vizualizat.
"Deocamdata suntem foarte multumiti de rezultate", afirma Richard Loomis, vicepresedinte pentru publicitate si marketing la Comedy Central care si-a promovat recent o emisiune prin SMS-uri.
AvantGo, divizie din cadrul companiei de software Sybase, furnizeaza un serviciu care permite utilizatorilor sa descarce stiri dar si reclame de pe Internet, direct pe organizatoarele  personale. Firmele de publicitate au indicat faptul ca o campanie derulata prin intermediul serviciului online al companiei AvantGo are un grad de raspuns de 5-10 mai mare decat in cazul uneia traditionale desfasurata spre exemplu prin marketing direct.
Firma britanica de cercetare Ovum estima anul trecut ca veniturile globale din publicitatea mobila se vor ridica la 16 miliarde de dolari pana in 2006.
Ce spun insa cei ce comanda publicitatea? Interesul lor pentru telefoanele mobile si PDA-uri creste pe masura ce noile echipamente sunt dotate cu tehnologia de pozitionare prin satelit GPS.
Astfel, intr-o zi McDonald's ar putea oferi gratuit o portie de cartofi prajiti exact in momentul in care un consumator trece prin dreptul unuia dintre restaurantele sale.
Deocamdata insa nici macar in Statele Unite nu este posibil ca un consumator sa primeasca o reclama pe telefonul mobil pe baza tehnologiei de localizare pentru ca firmele terte nu au acces la informatii legate de pozitionarea acestuia. Publicitarii spun ca aceasta ar putea fi una dintre tendintele viitoare in advertising. Cu conditia ca si consumatorii sa-si doreasca sa primeasca pe telefonul mobil diverse oferte promotionale.
In prezent, semnalele cele mai promitatoare legate de publicitatea prin intermediul terminalelor mobile vin dinspre Japonia. In tara soarelui-rasare sunt frecvente cazurile in care producatorii de snacks-uri sau de bauturi, agentiile de turism dar si institutiile financiare trimit mesaje publicitare pe celularele potentialilor clienti sau isi deruleaza adevarate campanii mobile de advertising.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO