Business Hi-Tech

Tornado: Criza ne-a impins la redesenarea businessului. Greul abia acum urmeaza

Tornado: Criza ne-a impins la redesenarea businessului. Greul abia acum urmeaza

John Cusa nu mai are in plan pentru acest an alte disponibilizari sau reduceri de branduri

13.01.2009, 17:49 108

"Criza inseamna pentru noi o scadere a businessului, care a atras in mod automat dupa sine o redesenare a structurii companiei", a declarat John Cusa, directorul executiv al Tornado Sistems, unul dintre principalii jucatori din piata de distributie IT&C din Romania.

Concret, numarul de branduri distribuite de Tornado a ajuns la finalul anului trecut la 21, in scadere fata de nivelul de 30 de branduri, cate erau in portofoliul companiei in aceeasi perioada din 2007.
Dintre brandurile "puse in asteptare", cele mai multe sunt orientate spre consumatori, de genul Kodak sau BenQ, care au fost afectate de diminuarea consumului pe fondul crizei economice.
"Aceste ajustari nu au fost insa in mod neaparat o decizie voluntara a Tornado, ci mai degraba un efect al schimbarii strategiei producatorilor care au redus la randul lor numarul distribuitorilor", explica directorul executiv al companiei.
Tot ca parte a reorganizarii companiei, Cusa a redus numarul de angajati cu 30% fata de finalul lui 2007, pana la 120, cea mai mare parte dintre cei 80 de oameni disponibilizati fiind cei care se ocupau de brandurile care au iesit din portofoliul Tornado Sistems. Pentru anul acesta, compania nu mai are in plan alte disponibilizari, decat in cazul in care situatia pietei de distributie se inrautateste si va fi necesar sa mai renunte la unele branduri, potrivit lui John Cusa.
"Intreaga piata va trece anul acesta printr-un proces de reorganizare si consolidare, care va avea drept rezultat restrangerea numarului competitorilor si orientarea unora dintre ei pe nise", este de parere directorul executiv al Tornado Sistems.
Strategia propriei companii pentru anul acesta este cresterea profitabilitatii, in conditiile in care marjele de profit din industrie scad tot mai mult, media fiind in jurul a 1%.
"Mizam pe o marja de 2-3%, ca efect al strategiei companiei de a pastra doar brandurile strategice, care aduc in continuare vanzari bune", sustine Cusa.
In ce priveste rezultatele financiare insa, managerul este rezervat in estimari. In 2008, cifra de afaceri a companiei a stagnat fata de anul precedent in jurul cifrei de 90-95 de milioane de euro, sub asteptarile initiale de crestere pana la 130 de milioane de euro.
"Este greu de prevazut ce se va intampla anul acesta. Totul depinde de evolutia pietei, dar probabil afacerile Tornado se vor mentine la aceeasi valoare atinsa anul trecut", spune directorul companiei.
Cusa a revenit la conducerea Tornado Sistems dupa un an de pauza, timp in care aceasta pozitie a fost ocupata de Gerald Maier, un austriac adus de Eugen si Liviu Lepadatu, proprietarii, pentru a reorganiza compania la nivel intern, prin redefinirea departamentelor, optimizarea procedurilor si cresterea nivelului de comunicare intre angajati.
Maier nu a intuit insa problemele cu care avea sa se confrunte economia romaneasca si, implicit, piata de distributie IT&C, si nu a actionat in consecinta cu privire la liniile de business ale Tornado Sistems, ceea ce a insemnat rezultate sub nivelul asteptarilor.
"Acum, criza ne-a pus in garda, mai ales ca greul de-abia acum urmeaza", spune Cusa.
 
Cititi o analiza asupra pietei de distributie IT&C din Romania in editia de astazi a BUSINESS Magazin.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO