Business Hi-Tech

Un joc intre realitate si fictiune

29.03.2001, 00:00 77



Care parte din viata voastra este adevarata si care este doar un joc pe computer ? In ultimele luni, ati mers la serviciu sau este doar impresia ca ati facut acest lucru, iar in realitate nu v-ati miscat din fata calculatorului?

La aceste intrebari s-ar putea sa fie necesar sa raspundeti, odata ce ati intrat in noul joc de la Electronic Arts, numit Majestic. Pentru inceput, inchipuiti-va doar, urmatoarea situatie.

Brian Cale, unul dintre fondatorii companiei de software Anim-X, se afla intr-o dimineata la birou si isi verifica voice-mail-ul.

La unul dintre mesaje, inima i-a incetat sa bata pentru o clipa, la auzul unei voci groase, care pe un ton scazut a spus: "Nu cred ca poti fi atat de inconstient incat sa-ti risti viata pentru noul joc pe care il dezvoltati in colaborare cu Electronic Arts!". Inainte ca Brian sa apuce sa traga aer in piept, vocea a continuat: "Intrerupeti orice activitate referitoare la Majestic sau vor iesi scantei!".

Brian a reusit sa salveze mesajul pe hard-disk si a ramas impietrit la birou. Prea speriat pentru a anunta politia, nu indraznea nici sa mai iasa din incapere. Cateva zile mai tarziu, pompierii i-au gasit cadavrul carbonizat pe scaun, dupa ce un incendiu izbucnit din cauze necunoscute a mistuit intregul etaj al firmei.

Este aceasta situatie prea bizara ca sa fie adevarata?

Desigur. Este insa doar o scena din Majestic, joc pe care Electronic Arts il va arunca pe piata peste doua luni. Jocul, un thriller in toata puterea cuvantului, va amesteca realitatea cu fictiunea folosind filme digitale, cum ar fi emisiunea de stiri in care este prezentata uciderea fictivului Brian.

Compania californiana va incerca, potrivit Wall Street Journal Europe, sa egaleze prin Majestic succesul deja cunoscutului Ultima Online (lansat in 1997, jucatorul fiind in situatia de a-si alege caracterul preferat dintre un cavalier medieval, proprietar de taverna sau printesa).

Insa, in timp ce Ultima Online este adresat celor care tanjesc dupa mitologia medievala, Majestic se spera sa atraga de la impatimitii jocurilor pe calculator si fanii serialului X-Files pana la pasionatii gadget-urilor electronice. Electronic Arts va trimite jucatorilor e-mail-uri, faxuri, mesaje SMS si mesaje pentru hand-held.

Pentru Electronic Arts, Majestic reprezinta insa mult mai mult decat un joc pentru computer, indiferent daca va avea succesul sperat sau nu. Compania doreste ca jocul sa determine aparitia unui val de asemenea programe, destinate unui segment de piata nu neaparat aflat inca in adolescenta.

Piata potentiala este enorma. Jupiter Research, firma de cercetare cu renume in domeniu, estimeaza ca numarul celor ce joaca online va creste in urmatorii doi ani cu aproximativ 57%, pana la 157 milioane de jucatori, de la aproximativ 100 milioane in 1999.

De asemenea, incasarile din jocurile online vor creste pana la 360 milioane de dolari in 2003, de la mai putin de 41 milioane de dolari in 1999.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO