Business Hi-Tech

Un segment ignorat de producatorii de jocuri: femeile

08.09.2004, 00:00 14



Producatorii de jocuri video ar trebui sa deschida ochii si sa ia in consideratie faptul ca si femeile se relaxeaza in salile de jocuri sau acasa pe calculator, se precizeaza intr-un studiu recent efectuat.



Toata lumea stie ca jocurile au ca target principal barbatii, insa cercetatorii spun ca situatia se schimba treptat, in special pe pietele occidentale. "Tehnologia a ajuns la un punct in care produsele de pe piata au devenit mai interesante pentru femei. Din ce in ce mai multe femei se joaca pe computer sau consola", a precizat unul din autorii studiului. Un sfert dintre femeile din Marea Britanie agreeaza jocurile video, in comparatie cu 39% din Statele Unite si 69% din Corea de Sud, precizeaza analistii.



Tipul femeii care se joaca in mod frecvent? Are in jur de 30 - 35 ani, isi petrece sapte ore pe zi in fata calculatorului si cheltuie 250 euro in fiecare an pentru astfel de divertisment, spun analistii. "Industria jocurilor este interesata de a-si extinde piata. Piata barbatilor intre 15 si 24 ani este saturata, deci producatorii sunt interesati sa exploreze si alte categorii de populatie pentru a creste veniturile", apreciaza analistii citati de BBC News.



O privire pe rafturile orcarui magazin care vinde jocuri video da impresia ca numai barbatii tineri cumpara aceste produse. Gasim preponderent jocuri cu sport, curse de masini si simulatoare de razboi. Dar incepem sa gasim din ce in ce mai multe jocuri care au priza la ambele sexe. Printre jocurile "unisex" mentionate in studiul citat se afla Legend of Zelda, The Sims si Prince of Persia.



Totusi exista o diferenta de gusturi printre femei, in parte din cauza diferentelor de durata a timpului liber. Femeilor le plac in general jocurile care sunt usor de instalat si de jucat, nu jocuri care au foarte multe comenzi si sunt greu de invatat. Progresul tehnologic ofera din ce in ce mai multe facilitati pentru a include femeile in lumea jocurilor.



De exemplu Sony EyeToy, o camera interactiva care permite controlul actiunii din joc prin diferite miscari. Dezvoltarea site-urilor Internet si a telefoanelor mobile au deschis de asemenea noi oportunitati pentru femeile care formeaza un procent din ce in ce mai mare din jucatorii online. "Femeile se joaca si ne plac multe lucruri care le plac barbatilor", au subliniat analistii. Studiul despre femeile in lumea jocurilor a fost facut public de de ELPSA - asociatia britanica a producatorilor de "soft pentru divertsment". claudiu.andone@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO