Business Hi-Tech

UPC scade pe TV, creste pe voce si internet

05.11.2009, 23:25 20

UPC Romania, numarul doi pe piata locala de cablu TV, acontinuat sa piarda clienti pe principala sa linie de business inal treilea trimestru, insa o parte din utilizatori au migrat spreservicii mai scumpe, iar compania a mai castigat cota si peinternet si telefonie fixa, conform datelor financiare publicate deoperator.
Compania avea, la finele primelor noua luni, 1,237 milioane declienti pe servicii TV (cablu si satelit), cu 3,8% mai putinicomparativ cu nivelul de 1,286 milioane raportat la sfarsitul luniiseptembrie 2008
UPC a pierdut peste 200.000 de utilizatori ai serviciilor de cabluTV analog, numarul de clienti de pe acest segment coborand de la1,075 milioane la 872.800 in perioada analizata, recuperand insaacest declin prin serviciile de cablu TV digital si DTH(televiziune prin satelit).
Compania avea la sfarsitul lunii septembrie 202.900 de abonati laserviciile de cablu digital, fata de numai 73.300 la aceeasi datadin 2008, iar pe DTH numarul de utilizatori a crescut de la 137.700la 161.600 in acelasi interval.

3.000 de clienti pe televiziunea HD
"In T3 2009 am inregistrat un numar de peste 200.000 de abonati laserviciul de televiziune digitala, pozitionandu-ne astfel ca lideride piata pe acest segment. Avem convingerea ca lansarea serviciuluide televiziune de inalta definitie - ca parte a platformei noastredigitale - va contribui semnificativ la cresterea UPC pe acestsegment", a declarat Severina Pascu, directorul financiar alcompaniei.
Ea a adaugat ca UPC a castigat deja 3.000 de clienti pentruserviciul de televiziune de inalta definitie (HD) - cea mai scumpaoferta TV a operatorului.
"La doar cateva saptamani de la lansarea sa pe piata din Romania,HD TV a devenit unul dintre cele mai atractive servicii din ofertaUPC.
Cu un total de peste 3.000 de contracte incheiate pana in prezent,televiziunea de inalta definitie a atras un numar considerabil declienti noi, astfel 14% dintre clientii HD sunt clienti noi pentruUPC.
8% dintre clientii care au optat pentru HD au migrat de laserviciul de televiziune analogica si 78% de la televiziuneadigitala standard sau cu DVR. Nivelul vanzarilor in acest intervalscurt de timp se situeaza peste estimarile noastre initiale siconfirma faptul ca piata este pregatita, momentul lansarii fiindfoarte bine ales. Suntem extrem de optimisti in ceea ce privestevanzarile pe acest segment pana la sfarsitul anului, avand invedere interesul crescut din partea clientilor si faptul ca UPCeste singurul furnizor pana in acest moment care ofera servicii deteleviziune de inalta definitie la nivel national", a adaugatPascu.
UPC Holding ofera servicii de televiziune prin cablu si satelit,internet si telefonie catre peste zece milioane de clienti din zecetari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO