Mediul economic se digitalizează extrem de rapid, spune Valentin Tomşa, şeful SAP România.
Afacerile SAP România, subsidiara locală a producătorului german de soluţii software de business, s-au majorat cu 8% în prima jumătate a acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, creşterea fiind generată de proiectele care au inclus tehnologii noi, precum soluţiile de comerţ electronic, mobilitate, analiză a datelor şi de simplificare şi eficientizare a proceselor, şi nu soluţiile clasice de tip ERP (Enterprise Resource Planning) sau CRM (Customer Relationship Management).
„Creşterea din primul semestru se bazează pe proiecte cu tehnologii noi, de simplificare a proceselor interne şi interacţiune cu clienţii în timp real. Tot mai mulţi clienţi au înţeles necesitatea orientării către tehnologii inovative de e-commerce, mobilitate, previzionarea riscurilor şi eficientizarea proceselor“, a declarat pentru ZF Valentin Tomşa, directorul general al SAP România.
Anul trecut, SAP a raportat pentru operaţiunile locale o cifră de afaceri de 27 de milioane de euro, cu 17% mai mari comparativ cu 2012.
Deşi piaţa locală nu este încă pe deplin matură în ceea ce priveşte adopţia şi utilizarea soluţiilor software de bază pentru desfăşurarea activităţii - peste jumătate din companiile care activează pe piaţa locală neavând un sistem ERP, firmele îşi îndreaptă în prezent atenţia către noi abordări ale acestora - sisteme ERP în cloud sau soluţiile noi de mobilitate şi analize predictive.