Business Hi-Tech

Vanzarile de playere digitale au crescut cu 200%

06.01.2006, 20:19 16

Veniturile producatorilor de playere de muzica digitala s-au cifrat anul trecut la 3 miliarde de dolari (aproximativ 2,52 miliarde de euro) la nivel mondial, in crestere cu 200% fata de 2004.

"Anul 2005 a adus cresteri spectaculoase in domeniul playerelor de continut digital, iar o mare parte dintre ele se datoreaza popularitatii playerelor iPod ale Apple", a explicat Sean Wargo, director de cercetare a pietei in cadrul Consumer Electronics Association (CEA).

Motivul acestei cresteri a fost explicat de unii analisti prin aceea ca perioada de sarbatori a adus un adevarat boom pe piata playerelor de melodii digitale, aceste echipamente fiind in topul listei de cadouri de Craciun a consumatorilor. Spre deosebire, in 2004 playerele nici macar nu se clasau printre primele zece preferinte ale majoritatii utilizatorilor pentru cadourile de sarbatori, spun oficialii CEA, citati de presa internationala.

Tendinta de crestere a pietei playerelor muzicale va fi vizibila si in acest an, mai ales ca sunt lansate tot mai multe playere, iar utilizatorii prefera aceasta metoda pentru a-si ocupa timpul liber ascultand muzica si, mai nou, urmarind clipuri video, oriunde ar fi, pe aceste echipamente de buzunar.

Pentru 2006, cresterea estimata este insa mai mica - de 50%, veniturile preconizate pentru acest an din vanzarea de playere de muzica digitala fiind de 4,5 miliarde de dolari (3,78 miliarde de euro), au precizat oficialii CEA, citati de BBC News Online.

Din numarul total de playere de muzica digitala vandute la nivel mondial anul trecut, 15% sunt si playere de continut video, conform asociatiei din domeniul electronicelor. Anul acesta, procentul va creste la aproximativ 30%, au mai spus ei.

Popularitatea acestor echipamente care pot fi folosite atat pentru a asculta melodii, dar si pentru a urmari continut video a crescut din ce in ce mai mult odata cu lansarea noiloe modele de iPod de la Apple, si mai ales a playerului video. Compania americana a reusit sa atraga foarte mult atentia utilizatorilor prin oferta de continut disponibila pe magazinul online iTunes - clipuri video obisnuite cat si episoade din seriale consacrate, cum ar fi "Naufragiatii" (Lost) sau "Neveste disperate" (Desperate Housewives).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO