Business Hi-Tech

Venituri şi profit în scădere la Romtelecom în 2011; numărul clienţilor pe internet şi TV a crescut

Autor: Mediafax

23.02.2012, 11:50 618

Veniturile Romtelecom au scăzut anul trecut cu 8,6%, la 655,1 milioane euro, iar profitul EBITDA s-a redus cu 23%, la 119,1 milioane euro, compania raportând totodată creşteri de 12% ale numărului clienţilor serviciilor de internet şi televiziune.

Numărul clienţilor Romtelecom pe serviciile de telefonie fixă a scăzut cu 5%, de la 2,62 milioane la 2,49 milioane, potrivit unui raport transmis joi de grupul elen OTE, acţionarul majoritar al companiei. OTE mai deţine în România divizia locală a operatorului de telecomunicaţii mobile Cosmote şi reţeaua de magazine Germanos.

Pe segmentul de internet broadband, baza de abonaţi a companiei a urcat cu 12,1% în 2011, de la 1,01 milioane la 1,13 milioane, iar serviciile de televiziune prin satelit, prin internet (IPTV) şi prin cablu digital aveau 1,18 milioane clienţi la finele anului trecut, cu 11,9% mai mulţi decât la sfârşitul lui 2010.

"Într-un context economic care a rămas dificil şi incert în 2011, Romtelecom a reuşit să aibă succes cu câteva iniţiative strategice, cum ar fi lansarea de noi pachete pentru clienţii rezidenţiali în a doua parte a anului, care au întrecut aşteptările noastre. În 2012 vom continua să ne concentrăm pe oferirea de pachete în locul serviciilor separate, aceasta fiind, cel mai probabil, cea mai mare schimbare a strategiei comerciale a Romtelecom din ultimii ani", a declarat într-un comunicat directorul general al Romtelecom, Stefanos Theocharopoulos.

Costurile programului de disponibilizări voluntare derulat de Romtelecom au crescut anul trecut cu 25,6%, la 30,4 milioane euro, numărul angajaţilor companiei şi subsidiarelor acesteia coborând cu peste 1.700, de la 9.179 la 7.451, potrivit raportului OTE.

"Romtelecom a făcut multe eforturi semnificative pentru creşterea eficienţei companiei în anii trecuţi. În 2011, acestea s-au reflectat printr-o scădere a personalului companiei cu aproximativ 1.700 de angajaţi, în urma îmbunătăţirii eficienţei operaţionale şi a programelor de plecări voluntare", a spus Theocharopoulos.

Compania a înregistrat anul trecut o pierdere operaţională EBIT (înainte de dobânzi şi taxe) de 299,6 milioane euro, faţă de 292,1 milioane euro în 2010.

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) a coborât în 2011 cu 23%, de la 154,7 milioane euro la 119,1 milioane euro.

"Principalele domenii în care au avut loc reduceri sunt cheltuielile cu personalul, restanţe la plată şi alte servicii. Per total putem spune că trimestrul patru a avut rezultate mai bune decât cele precedente", a mai afirmat directorul general al Romtelecom.

În trimestrul al patrulea, veniturile companiei au scăzut cu 4,4%, la 162,6 milioane euro, de la 170,1 milioane euro în perioada corespunzătoare a anului anterior.

Declinul a fost cauzat în principal de scăderea afacerilor pe servicii PSTN (telefonie fixă), odată cu pierderea unor clienţi şi scăderea venitului mediu pe utilizator (ARPU). Veniturile din servicii TV au crescut, compensând parţial declinul de pe telefonie fixă, notează OTE.

"Situaţia economică a României a dat semne preliminare de stabilizare în ultimul trimestru al lui 2011, reflectând acţiunile determinate ale guvernului combinate cu sprijinul decisiv acordat de organizaţile internaţionale. Romtelecom s-a confruntat din nou cu atenţia tot mai mare acordată de clienţi costurilor, însă a reuşit să-şi reducă rata de scădere a veniturilor în trimestrul al patrulea şi a obţinut o profitabilitate operaţională mai bună", se arată în comunicatul OTE.

Profitul EBITDA din ultimul trimestru s-a redus cu 3,4%, de la 31,9 milioane euro la 30,8 milioane euro.

"În ceea ce priveşte segmentul business, compania şi-a menţinut în 2011 poziţia de lider pe piaţa de servicii fixe de voce, internet şi VPN (virtual private networking - n.r.) (...) Rata de creştere pentru conectările la serviciul de internet fix Romtelecom Business Solutions a fost mai mare decât cea înregistrată de piaţă, iar pachetele de servicii (de două, trei sau chiar patru servicii) au continuat, de asemenea, să câştige cotă de piaţă", a adăugat şeful Romtelecom.

Compania a lansat totodată servicii bazate pe tehnologia cloud, a percizat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO