Business Hi-Tech

Veniturile din servicii ale Vodafone au crescut cu 3%, la 179 mil. euro, în perioada aprilie - iunie 2017

Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România până la jumătatea acestei luni, despre cei 3 ani de mandat din România: Rezultatele au fost foarte bune, în ciuda competiţiei dure

Ravinder Takkar, CEO al Vodafone România până la jumătatea acestei luni, despre cei 3 ani de mandat din România: Rezultatele au fost foarte bune, în ciuda competiţiei dure

Autor: Adrian Seceleanu

24.07.2017, 00:07 502

Veniturile din servicii ale Vodafone, al doilea jucător de pe piaţa locală de telefonie mobilă, au crescut cu 2,9% în perioada aprilie - iunie (primul trimestru al anului fiscal) la 178,6 mil. euro, pe fondul creşterii numărului de clienţi atât pe segmentul de abonamente, cât şi pe cel de cartele preplătite, conform rezultatelor financiare publicate de grupul britanic.

Compania a câştigat în primul trimestru al anului fiscal un număr net de 24.000 de abonamente până la aproximativ 3,6 milioane de contracte şi 103.000 de uti­liza­tori de cartele preplătite până la un număr de aproximativ 5,3 milioane de cartele sim, conform datelor publicate de grupul britanic şi calculelor realizate de ZF. Pe segmentul de clienţi care folosesc cartele sim pentru servicii de tip internet of things (IOT) sau de voce fixă Vodafone a înregistrat un număr de peste 0,7 milioane de clienţi, o creştere de peste 5% faţă de anul trecut. Ponderea abonamentelor în numărul total de clienţi al Vodafone era de 40,5% la finele lunii iunie, conform datelor publicate de grup. În perioada aprilie - iunie Vodafone a atras din alte reţele, prin portare (cu păstrarea numărului de telefon) un număr de 35.371 de clienţi, în scădere faţă de anul precedent, conform datelor Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Cea mai mare creştere a fost înregistrată de consumul de servicii de date, care s-a dublat în raport cu anul precedent, atingând un volum de 31.290 terabytes, pe fondul creşterii numărului de smartphone-uri şi a consumului de servicii de date şi de conţinut video în special. Grupul Vodafone nu a mai publicat date despre evoluţia consumului de servicii de voce şi despre numărul de mesaje scrise (SMS) transmise.

Venitul mediu lunar total de la clienţi (ARPU) a stagnat în perioada aprilie - iunie la nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut, de 6,1 euro, conform datelor grupului. Pe segmentul de cartele preplătite nivelul venitului minim lunar de la clienţi a crescut cu aproape 5%, la 2,2 euro, potrivit sursei menţionate.

Compania nu a transmis niciun comentariu despre rezultatele financiare din partea echipei locale de management. Indianul Ravinder Takkar, care a preluat poziţia de CEO al Vodafone România în 2014, a părăsit Bucureştiul la jumătatea acestei luni pentru un rol complex de management în India în cadrul aceluiaşi grup. Noul CEO al Vodafone România, Murielle Lorilloux, va preua funcţia lui Takkar la începutul lunii septembrie.

Ravinder Takkar menţiona la ultima sa întâlnire cu media că rezultatele companiei au fost foarte bune, în ciuda contextului dificil de piaţă. „Nu cred că a fost vreodată competiţia atât de dură aşa cum a fost în ultimii trei ani de zile. A fost o perioadă dificilă, dar sunt mulţumit de rezultate”, a afirmat Takkar.

 

Sibaji Biswas este noul director financiar al Vodafone România

Indianul Sibaji Biswas, care a fost în perioada 2012-martie 2017 vicepreşedinte pentru dezvoltarea afacerii, fuziuni & achiziţii şi operaţiuni la subsidiara grupului britanic Vodafone din India, a preluat în luna aprilie poziţia de director financiar al Vodafone România - una dintre cele mai mari companii locale, cu o cifră de afaceri de 3,5 mld. lei anul trecut. Sibaji Biswas şi-a început cariera la Vodafone în anul 2008, unde a ocupat poziţia de vicepreşedinte pe segmentul financiar în Mumbai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO