Business Hi-Tech

Vodafone deschide încă un front în războiul preţurilor: 75 de minute şi SMS-uri naţionale cu 2 euro

Vodafone deschide încă un front în războiul preţurilor: 75 de minute şi SMS-uri naţionale cu 2 euro

Foto: AFP

Autor: Adrian Seceleanu

15.12.2011, 18:25 797

Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, a lansat o nouă campanie promoţională agresivă pe cel mai mare segment de pe piaţa locală - cartelele preplătite, oferindu-le clienţilor 75 de minute de apeluri naţionale şi internaţionale şi 75 de SMS-uri naţionale la un tarif de 2 euro (fără TVA), un minim istoric chiar şi pentru o piaţă cu tarife reduse aşa cum este cea din România.

Un asemenea număr de minute şi SMS-uri naţionale la un tarif de doi euro (plus TVA) nu a mai fost oferit până acum pe piaţa locală : chiar şi la Vodafone, înaintea lansării acestei extraopţiuni - denumite "Plus", un client prepay care ar fi vrut să obţină un număr asemănător de minute de apeluri şi SMS-uri ar fi trebuit să achite 5 euro (fără TVA), pentru a primi 80 de minute de apeluri şi SMS-uri.

Pe de altă parte, este de notat că Vodafone a lansat această campanie agresivă doar pentru o anumită parte dintre cei aproximativ cei cinci milioane de utilizatori de cartele: clienţii care au activată deja o extraopţiune cu un cost de minim 5 euro (fără TVA) pe lună.

Practic, utilizatorii de cartele prepay Vodafone care au activată una dintre extraopţiunile Total, Extra sau Maxim, cu tarife lunare de 5, 7, respectiv 9 euro, sunt "invitaţi" să mai cheltuie încă 2 euro (fără TVA) pe lună, pentru a primi încă 75 de minute şi SMS-uri naţionale.

Miza principală a campaniei Vodafone pare să fie convingerea clienţilor care au activat extraopţiunea de 5 euro, denumită Total, să mai cheltuie încă 2 euro pe lună, dublându-şi astfel numărul de minute şi SMS-uri "naţionale" (care pot fi folosite spre orice altă reţea telecom locală). Extraopţiunea Total include 3000 de minute şi SMS-uri în reţea, 75 de minute naţionale şi internaţionale şi SMS-uri naţionale, şi 15 MB trafic de date.

La jumătatea acestui an pe piaţă existau peste 14,5 milioane de cartele prepay active, iar Orange, Vodafone şi Cosmote - cei mai mari jucători de pe piaţă sunt într-o competiţie permanentă pentru a-i convinge pe aceşti clienţi să-şi reîncarce lunar creditul de pe cartelă cu o sumă cât mai mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO