Business Hi-Tech

Yahoo si eBay se aliaza pentru a face fata competitiei

29.05.2006, 00:00 31

Yahoo si site-ul de licitatii eBay au anuntat formarea unui parteneriat, concentrat pe publicitatea si platile online, care le-ar putea aduce noi venituri si care urmareste sa intareasca pozitia celor doua companii fata de Microsoft si Google, amplificand astfel si speculatiile recente privind o eventuala fuziune, scrie presa internationala. Potrivit analistilor, acordul ar putea aduce o crestere importanta afacerilor Yahoo din segmentul publicitatii pe Internet.

Acordul aduce de aceeasi parte doua dintre cele mai puternice companii care activeaza pe Internet, scrie Wall Street Journal Europe. Yahoo este cel mai vizitat site din SUA si este al doilea motor de cautare, ca popularitate, dupa Google. eBay, de departe cel mai mare site de tranzactii online, a avut 56 de milioane de utilizatori in martie, ocupand locul cinci dupa Yahoo, Microsoft, Google si AOL, in termeni de trafic web - potrivit companiei de analiza NetRatings Inc.

Intelegerea a fost semnata intr-un moment de competitie intensa intre Yahoo, Google si Microsoft, care urmaresc sa-si extinda "acoperirea" sistemelor proprii de publicitate online, si ignorandu-se temerile unor oficiali eBay ca Google, un vechi partener al companiei, "ataca" in mod constant modelul de afaceri al site-ului de licitatii online.

Potrivit acordului, Yahoo va fi al treilea furnizor exclusiv pentru toate anunturile publicitare grafice de pe eBay. Yahoo a optat de asemenea pentru sistemul de plati online PayPal al eBay, prin care clientii sai vor putea plati pentru serviciile de web.

In plus, instrumentele de cautare pe web ale Yahoo vor fi integrate intr-o versiune mixta a eBay toolbar, iar cele doua companii vor analiza posibilitatea de a realiza o tehnologie de tip "click-to-clack" pentru publicitate, pe paginile lor de web.

Tehnologia "Click-to-call" contine un link in cadrul bannerului publicitar care le permite utilizatorilor sa contacteze direct firma care isi face reclama pentru a incheia o tranzactie.

Acordul, care ofera Yahoo acces la baza de date a cumparatorilor online a eBay, va fi pus in aplicare incepand din acest an.

Potrivit oficialilor Google, avantajul Yahoo in fata Google este acela ca motorul de cautare ofera un sistem mixt de publicitate online, bazat atat pe reclame legate de cuvintele-cheie cautate de utilizatori, cat si reclame prin machete grafice. "Nimeni altcineva nu ne putea oferi aceste servicii", a spus Meg Whitman, CEO la eBay.

In urma anuntului, cotatia actiunilor eBay a urcat cu 8%, iar cea a titlurilor Yahoo cu 4%, in cadrul tranzactiilor electronice premergatoare deschiderii bursei din New York.

Actiunile Google au fost cotate in scadere cu 1,25%, iar cele ale Microsoft au ramas la aceeasi valoare.

Speculatiile privind o posibila fuziune intre cele doua companii au aparut recent pe Wall Street, pe fondul ritmului mai scazut de dezvoltare consemnat de companiile din sector si a concurentei intense intre Google, Yahoo, eBay si MSN, divizie a Microsoft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO