Business Hi-Tech

Zuckerberg, Facebook: Migraţia utilizatorilor spre telefoanele mobile a dus la schimbarea strategiei

AFP/Mediafax Foto

AFP/Mediafax Foto

Autor: Adrian Seceleanu

08.04.2013, 00:02 694

Compania americană Facebook, care deţine cea mai mare reţea socială din lume după numărul de utilizatori - aproximativ un miliard, a fost nevoită să facă schimbări şi să caute metode de a afişa reclame pe telefonul mobil după ce utilizatorii au început să utilizeze tot mai mult smartphone-urile şi să renunţe la a accesa reţeaua socială de pe desktop-uri, a declarat într-un interviu pentru publicaţia americană Wired Mark Zuckerberg (foto), fondator şi CEO al Facebook.

„Construisem un business foarte frumos, care crescuse până la câteva miliarde de dolari afişându-le utilizatorilor care foloseau un desktop reclame doar pe coloana din dreapta a paginii”, a spus Zuckerberg. Dar astfel, Facebook nu făcuse altceva decât să evite riscul unui eşec neabordând „problema grea de a ne da seama cum să facem reclamele suficient de bune pentru a se integra cu experienţa utilizatorilor. Dar pe telefoane mobile nu există loc pentru o coloană dedicată pentru reclame. Am fost forţaţi să ne gândim cum să ne facem businessul într-un mediu mobil”.

Întrebat dacă Facebook va alege să-şi supere „sponsorii” pentru a le face pe plac utilizatorilor care se plâng de reclame, Zuckerberg a răspuns afirmativ. El a susţinut că în prezent Facebook afişează o reclamă la fiecare 10 sau 15 postări ale „prietenilor” utilizatorului. Zuckerberg a apărat şi sistemul de prioritizare al conţinutului folosit de Facebook, care face ca unele mesaje postate să nu fie văzute de toţi prietenii.

„Tot ceea ce vedem noi arată că acest sistem de clasificare al conţinutului este bun pentru oameni. Dacă ai timp să te uiţi doar la 10 sau 20 de poveşti, este mult mai bine ca cele mai bune să fie afişate primele. Cred că aceasta este o experienţă mai bună decât să ratezi anunţul verişoarei tale că este gravidă, doar pentru că apare undeva în josul paginii, după alte 30 de mesaje”.

În altă ordine de idei, Zuckerberg a spus că funcţia care le permite utilizatorilor să-şi dezactiveze pentru o perioadă contul Facebook este una extrem de utilizată. „Este ca şi cum te-ai închide în bibliotecă, pentru că vrei să te concentrezi, sau să studiezi pentru un test”. În România, Facebook are aproape şase milioane de utilizatori, dintre care aproape 1,4 milioane sunt din Bucureşti, potrivit datelor de pe pagina web facebrands.ro. Adrian Seceleanu    

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO