Business Internaţional

Abbey National: rebranding de 8,5 milioane lire sterline

28.02.2005, 00:00 16

Noii proprietari spanioli ai bancii britanice Abbey au anuntat saptamana trecuta lansarea celui de-al doilea program de rebranding al acesteia din ultimele 18 luni, potrivit Financial Times. Santander Central Hispano, ce a achizitionat Abbey in schimbul sumei de 9,1 miliarde de lire sterline (13,09 mld. euro) in vara anului trecut, a anuntat ca intentioneaza sa aloce 8,5 milioane de lire sterline (12,2 mil. euro) pentru rebrandingul celor 726 de filiale ale bancii britanice. Acestea vor avea culoarea rosie si vor purta logo-ul SCH. Primul program de rebranding, cu o valoare de 11 milioane de lire sterline (15,8 mil. euro), a fost aplicat la sfarsitul anului 2003, cand banca a renuntat la faimosul sau logo infatisand un cuplu sub o umbrela. Planul a fost criticat de actionarii bancii, unii dintre acestia spunand ca filialele arata mai degraba ca niste "magazine de confectii". Abbey a raportat primul sau profit brut din 2001, de 273 milioane de lire sterline, comparativ cu pierderi de 686 milioane de lire sterline in 2003. Noul CEO al Abbey a anuntat in acelasi timp ca banca isi va spori numarul de angajati ai departamentului de vanzari cu 30%, iar un sfert din filiale vor fi mutate in locatii mai avantajoase in urmatorii trei ani. De asemenea, SCH intentioneaza sa accelereze ritmul reducerilor de cost in cadrul Abbey.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO