Business Internaţional

Absolventii francezi, gata sa lucreze la Danone si Renault

17.06.2005, 15:47 18

Majoritatea tinerilor francezi ar vrea sa lucreze la Danone sau Renault. Conform unui sondaj publicat recent de publicatia franceza L''Express, rezultatele, deloc surprinzatoare in privinta conducatorilor clasamentului, au uimit publicul prin absenta unor importanti jucatori de pe piata, ceea ce a stårnit numeroase controverse.

Conform sondajului respectiv, Danone ramåne compania preferata de tinerii licentiati in domeniul comercial, iar Renault ocupa si ea primul loc printre firmele spre care se orienteaza majoritatea absolventilor de facultate.

Atractivitatea acestor companii depinde foarte mult de imaginea produselor pe care le scot pe piata. In acest sens, este foarte greu ca un constructor de automobile, mai ales marile marci de lux, care utilizeaza tehnologii avansate, sa fie scos din clasament.



Clasamentul comercial

In ciuda scaderii ratei sale de atractivitate cu 4 puncte procentuale, Danone si-a pastrat pozitia de lider al domeniului comercial. Dar grupul agroalimentar este puternic concurat de LVMH, gigantul comerciant de produse de lux (Dior, Kenzo), a carui rata de atractivitate a crescut cu 12 puncte procentuale.

In vårful clasamentului comercial, ii regasim si pe cei doi mari constructori francezi de masini, dar si Air France, care profita din plin de pe urma rezultatelor economice exceptionale din ultima perioada.

Sectorul de high-tech este, de asemenea foarte bine reprezentat, dar plin de situatii neasteptate. Daca Sony se situa anul trecut pe primul loc, alaturi de Danone, se pare ca anul acesta produsele sale nu mai au acelasi impact asupra consumatorilor. De cealalta parte, Apple urca patru pozitii in clasament. Succesul pe care l-a inregistrat iPod a fost incununat de ocuparea locului 11 in clasamentul celor mai "atractive" companii.

Din evolutia sectoarelor de media si publicitate se poate observa ca ele nu mai sunt la fel de atractive pentru tinerii absolventi. Rata de atractivitate a Canal a scazut cu trei puncte, iar cea corespunzatoare canalului de televiziune TF1 a coboråt chiar cu 10 puncte procentuale.

In clasament a intrat recent si compania hoteliera Accor, a carei rata de atractivitate a crescut cu 2 puncte, datorita imbunatatirii politicii de marketing in cadrul sectorului de resurse umane.

Aceasta noua politica a companiei s-a bazat in primul rånd pe organizarea de stagii profesionale si integrarea tinerilor recruti, semnarea de parteneriate cu diferite facultati.



Clasamentul in domeniul ingineriei

Acest clasament, spre deosebire de cel comercial, se poate caracteriza printr-o scadere generala a ratei de atractivitate.

Noul lider al clasamentului respectiv are o rata de atractivitate de numai 71 procente anul acesta, in scadere chiar cu patru puncte procentuale.

"Aceasta scadere se datoreaza cresterii exigentelor tinerilor ingineri, mult mai selectivi decåt proaspetii absolventi ai facultatilor de comert", explica Eric Chauvet, director de management al TNS Sofres.

S-au inregistrat insa cresteri spectaculoase ale ratei de atractivitate si in acest domeniu. Printre acestea se numara si sporul de 10 puncte procentuale obtinut de IBM si cele 11 puncte pentru Hewlett Packard.

Sondajul a fost realizat prin intervievarea a 667 de studenti ai celor mai importante facultati de comert si 676 de studenti ai marilor facultati de inginerie, in perioada 21 martie-22 aprilie 2005. Acesti studenti trebuit sa dea note de la 1 la 10 fiecareia din cele 122 de companii considerate de organizatorii sondajului. alina.vasilca@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO