Business Internaţional

Amway si-a majorat vanzarile cu 11% in primul trimestru, la 9,2 milioane de euro

07.05.2008, 17:16 30

Amway Romania Marketing, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala a vanzarilor directe de cosmetice, a raportat in primele trei luni ale acestui an o cifra de afaceri de 9,2 milioane de euro (33,5 mil. lei), in crestere cu 11% fata de aceeasi perioada a anului anterior, cand a realizat afaceri de 8,2 milioane de euro (30,1 mil. lei).
Evolutia vine pe fondul cresterii vanzarilor la produsele de nisa din gamele de cosmetice si suplimente nutritive.
"In trecut, suplimentele alimentare erau produse de nisa deoarece cumparatorul inca nu intelegea importanta acestora, dar in ultimul timp au devenit la fel de populare ca si produsele de baza. De asemenea tratamentele antirid incep sa iasa din categoria produselor de nisa, deoarece tot mai multe femei decid sa apeleze la tratamente naturale, creme si seruri in locul procedurilor estetice invazive", a declarat pentru ZF George Popescu, branch manager al Amway Romania.
Cea mai mare crestere s-a simtit in lunile martie si aprilie, perioada respectiva aducand companiei vanzari cu peste 20% mai mari decat in lunile martie si aprilie ale anului trecut. Aceste rezultate il determina pe Popescu sa estimeze o crestere a veniturilor cu peste 20% pe intregul an fata de 2007.
"Pentru 2008 ne-am bugetat o cifra de afaceri de aproximativ 38,5 milioane de euro (140 mil. lei), cu 20% mai mare decat cea de anul trecut", spune Popescu.
In 2007, compania a realizat o cifra de afaceri de 32 milioane de euro (116,6 mil. lei). In prezent, Amway, care dispune de aproximativ 50.000 de distribuitori la nivel local, comercializeaza in sistem multi-level-marketing aproximativ 1.000 de produse pe diverse segmente, cea mai mare pondere, de peste 50%, fiind detinuta de cosmetice.
"In categoria cosmeticelor, produsele de ingrijire a tenului, din gama Artistry, inregistreaza cele mai bune rezultate, iar cele din gama tratamentelor antimbatranire, adica produsele Time Defiance, au cea mai mare viteza de crestere", explica Popescu. Produsele anti-aging Time Defiance au fost lansate la nivel local la inceputul anului trecut si concureaza cu marci premium precum Lancome, Estee Lauder si Clinique. In ceea ce priveste segmentul de suplimente nutritive Nutrilite, acesta contribuie cu aproximativ 30% la vanzarile Amway, cel mai vandut produs fiind suplimentul alimentar Nutrilite Double X.
Ca volum al vanzarilor, filiala locala Amway, deschisa acum 11 ani, se situeaza printre primele 10 tari din Europa, fiind intrecuta insa de tari ca Rusia si Cehia, in care produsele Amway au fost lansate in 2005. In ceea ce priveste vanzarile realizate prin intermediul internetului, acestea detin o pondere de 70% din cifra de afaceri a companiei, in conditiile in care acum sapte ani ele acopereau 155 din vanzari.
Pe piata vanzarilor directe, Amway, care apartine gigantului Alticor, activeaza alaturi de companii precum Avon, Oriflame, Zepter si Forever Living Products, insa portofoliul de produse se situeaza in competitie si cu giganti precum Procter&Gamble, Henkel, Unilever, Beiersdorf si Colgate-Palmolive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO