Business Internaţional

Avocaţi competenţi, căutăm păgubiţi care vor să dea în judecată una dintre cele mai mari corporaţii din lume. Ne găsiţi pe Google!

Avocaţi competenţi, căutăm păgubiţi care vor să...

Autor: Luciana Georgescu

28.03.2014, 16:16 1448

General Motors, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule la nivel global ar putea merge în instanţă după ce în februarie a retras în service 1,6 milioane de maşini din cauza problemelor cu cheia de contact, scrie Reuters.

Avocaţii interesaţi de acest caz cumpără termeni de căutare de la Google, îşi înregistrează pagini web, anunţă investigaţii în cazul General Motors şi se folosesc de conturile de Twitter şi Facebook pentru a oferi informaţii de ultimă oră referitoare la retragerea celor 1,6 milioane de automobile, în încercarea de a găsi clienţi dispuşi să acţioneze pe cale legală. Firmele de avocatură primesc un procentaj din sumele pe care clienţii le recuperează, motiv pentru care încearcă să atragă un număr cât mai mare de reclamanţi.

De exemplu, Toyota a fost implicată într-un scandal asemănător din cauza problemelor la pedala de acceleraţie. Avocaţii au câştigat 200 milioane de dolari (143,63 milioane de euro) din taxe în urma unui acord în valoare de 1,6 miliarde de dolari (1,15 miliarde de euro) încheiat între constructorul nipon şi statul american.

Până în prezent cel puţin 2 procese au fost intentate împotriva GM, în baza reclamaţiilor că firma ar fi ascuns cu bună ştiinţă defectele autovehiculelor.

În februarie, compania a retras de pe piaţă 1,6 milioane de automobile din cauza problemelor la cheia de contact, care ar fi condus la probleme cu motorul, volanul şi la dezactivarea airbagurilor. Aceste defecţiuni au fost asociate cu 12 decese.

Deşi problemele au fost aduse în atenţia companiei în 2001, General Motors nu s-a grăbit să retraga automobilele în cauză. GM şi-a cerut scuze pentru modul în care a gestionat întreaga situaţie şi a afirmat că în topul priorităţilor sale se află grija pentru clienţi. Compania a spus că a dat autorizaţie dealerilor auto pentru a oferi temporar maşini clienţilor afectaţi de incident şi o indemnizaţie de 500 dolari (359 euro).

Deşi producătorul de autovehicule încearcă să aplaneze situaţia creată, firmele de avocatură continuă să caute potenţiali reclamanţi.

Firma de avocatură Weitz&Luxenberg a înregistrat un site “GMclaimslawyer.com”, care le oferă păgubiţilor o evaluare juridică gratuită în legătură cu potenţialele reclamaţii împotriva General Motors. Siteul înregistrat pe 14 martie a transmis un mesaj clienţilor în care îi asigură că îşi vor dori să fie parte a procesului în momentul în care se va stabili cuantumul penalităţilor.

Weitz&Luxenberg a cumpărat şi un spaţiu publicitar pe Google, o altă strategie folosită de firmele de avocatură pentru a atrage clienţi.

O altă modalitate adoptată de firme în domeniu este cumpărarea de cuvinte cheie, folosite în motorul de căutare Google, preţul afişat marţi fiind de 8 dolari pe click.

Alte firme, precum Hagens Berman Sobol Shapiro şi Beasley Allen se folosesc pur şi simplu de comunicate în presă sau de siteurile proprii pentru a anunţa investigaţiile referitoare la retragerea automobilelor. Cele 2 companii s-au implicat şi în procesul împotriva companiei Toyota.

General Motors se clasează în primii trei producători mondial de autovehicule, alături de Toyota şi Volkswagen. Japonezii sunt cei mai longevivi deţinători ai titlului de lider, deşi ierarhia s-a schimbat temporar în ultimii ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO