Business Internaţional

Batalia pentru Marks & Spencer

07.10.2004, 00:00 14



Noul director executiv al companiei Marks & Spencer, va avea de indeplinit una dintre cele mai dificile sarcini din sectorul de retail, gigantul de pe High Street traversand in prezent una dintre cele mai negre perioade din istoria sa de 120 de ani, relateaza BBC News.



In ciuda celor 10 milioane de clienti saptamanal si a profiturilor operationale in valoare de peste 800 milioane de lire sterline, M&S nu a reusit sa atinga din nou gloria anilor 1997 si 1998, cand obtinea profituri brute de peste 1 miliard de lire sterline.



Cresterea cotei de piata detinute de grup a stagnat, iar M&S a anuntat recent o scadere a volumului total al vanzarilor. Astfel, in decursul celor 10 saptamani dinaintea datei de 18 septembrie, vanzarile companiei au scazut cu 6,3% fata de perioada similara a anului trecut in cadrul magazinelor ce au fost deschise in ambii ani.



"Nu va intra in faliment si nu are datorii imense, insa trece printr-un ciclu de declin al carui sfarsit este greu de intrevazut," a declarat Jeff Randall, Business Editor al BBC.



"Misiunea lui Stuart Rose va fi tocmai de a stopa acest declin," a adaugat Randall.



Pe langa aceasta misiune, Rose va trebui sa faca fata si ofertelor de preluare a M&S lansate de miliardarul Philip Green din sectorul de retail.



In vara, potentiala oferta de preluare a M&S lansata de Green s-a transformat intr-una dintre cele mai dramatice lupte din ultimii ani.



In urma acestei oferte, M&S si-a reorganizat echipa de management, desemnandu-l cu aceasta ocazie pe Rose in pozitia de CEO.



In vederea achizitionarii lantului de magazine M&S, Green stransese o suma de bani estimata la 9 miliarde de lire sterline, cea mai mare suma acumulata vreodata in Europa de catre o persoana individuala.



Cheia redresarii M&S o reprezinta divizia de articole vestimentare pentru femei. "Majoritatea celor 10 milioane de clienti viziteaza magazinele tocmai pentru aceste articole," arata Richard Hyman, din cadrul firmei de consultanta in retail Verdict Retail.



In acest sens, M&S a achizitionat recent marca de articole vestimentare pentru femei Per Una de la creatorul acesteia George Davies, in schimbul a 125 milioane de lire sterline. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO