Business Internaţional

Beiersdorf estimeaza o crestere cu 10% a vanzarilor

31.03.2004, 00:00 22



Beiersdorf AG, producatorul cremelor Nivea, se asteapta la o crestere a vanzarilor anuale cu pana la 10% in urmatorii ani, pe masura ce compania germana castiga cota de piata si isi extinde marcile de produse Eucerin si La Prairie, informeaza Bloomberg.



Potrivit raportului anual prezentat de Beiersdorf, compania intentioneaza totodata sa imbunatateasca valoarea profitului operational cu 12%. Profitul net obtinut anul trecut a fost de 294 mil. euro, cu 4% mai ridicat comparativ cu profitul de 283 mil. euro raportat pentru 2002.



Beiersdorf a estimat ca vanzarile vor creste cu 7% in acest an. Compania se asteapta la o crestere "semnificativa" a vanzarilor in mod deosebit la divizia principala de produse. Marja operationala va ramane la 10,3%, potrivit estimarilor Beiersdorf.



Compania germana si-a crescut vanzarile ca procent din vanzari prin renuntarea la produse mai putin profitabile si concentrarea pe marci de cosmetice precum Nivea si Juvena. Cresterea de anul trecut a fost incetinita de declinul dolarului fata de moneda europeana, declin care a facut ca vanzarile exprimate in moneda americana sa valoreze mai putin o data cu conversia lor in euro. Dolarul slab a determinat si prima scadere a veniturilor anuale pentru prima data in ultimii zece ani.



Beiersdorf a facut anul trecut obiectul a mai multor speculatii in ceea ce privea o posibila preluare de catre o alta companie. Speculatiile respective au luat sfarsit in luna octombrie cand un grup condus de retailer-ul german de cafea Tchibo Holding AG a preluat controlul asupra Beiersdorf, suma platita fiind de 4,4 mld. euro.



Producatorul cremelor de piele a avut o marja a profitului net de 6,4%, atingandu-si astfel obiectivul potrivit caruia profitul net trebuia sa reprezinte 6% din vanzarile totale . Profitul operational a atins anul trecut 480 mil. euro, in timp ce vanzarile de produse au avansat cu 3,9% . .



Actiunile Beiersdorf au scazut cu 14% dupa ce compania a fost preluata de Tchibo, deoarece retailer-ul de cafea nu este obligat sa faca o oferta si pentru actionarii minoritari. Rolf Kunisch, directorul executiv al Beiersdorf, a spus intelegerea cu Tchibo permite companiei sa se concentreze pe stategia sa de crestere.



Kunisch a promovat produsele companiei in tari precum China, Rusia si Marea Britanie, pentru a limita dependenta de piata din Germania, unde o rata a somajului de peste 10% a daunat cheltuielilor de consum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO