Business Internaţional

Bvlgari mizeaza pe accesorii in cautarea profitului

16.07.2007, 15:33 30

Firma de bijuterii, ceasuri si parfumuri de lux Bvlgari planuieste sa deschida cate opt magazine de accesorii pe an, ca parte a planului de expansiune pe piata produselor din piele, scrie Bloomberg.
Cel de-al treilea mare bijutier din lume tinteste cresterea vanzarilor pe segmentele mai putin cunoscute, compania detinand deja zece magazine ce comercializeaza portofele din piele si cravate de matase, conform directorului executiv Francesco Trapani.
Trapani spune ca "cele doua zone pe care ne concentram atentia sunt Asia si Statele Unite". El doreste ca accesoriile Bvlgari, al caror pret ajunge pana la 12.000 de euro (16.000 de dolari) sa concureze cu brandurile franceze Hermes si Chanel mai mult decat cu cele ale rivalilor italieni de la Gucci sau Prada.
Trapani, stranepotul fondatorului Sotirio Bvlgari, a adaugat ceasuri, parfumuri si produse din piele la afacerea cu bijuterii a familiei.
Investitiile Bvlgari vor creste anul acesta cu 50%, ajungand la 100 de milioane de euro (136 de milioane de dolari) alocati in special largirii retelei de retail.
Armando Branchini, vicepresedinte la Intercorporate, o companie de consultanta specializata in bunuri de lux cu sediul la Milano, spune ca "expansiunea pe piata de retail este cheia catre dezvoltare in industria produselor de lux. Daca nu ai un magazin select la locul potrivit, nu te poti extinde".
Bvlgari a inaugurat in iunie un magazin de accesorii la Singapore si urmareste sa deschida o reprezentanta la Roma, pe Via Condotti, la numai cativa metri de primul magazin Bvlgari, aflat in functiune din 1905.
"Este vorba de varfurile pietei, targetul nostru sunt barbati si femei care vor sa se distinga de mase", spune Trapani.
Vanzarile de accesorii genereaza momentan 9% din vanzarile Bvlgari. Aproximativ o treime din cele 100 de noi magazine ce vor fi deschise in urmatorii trei ani vor comercializa accesorii.
Compania are o valoare de piata de 3,5 miliarde de euro (4,79 miliarde de dolari). Pretul unei actiuni a crescut cu 10% de la inceputul anului, in comparatie cu cresterea de 41% a companiei Tiffany sau cu cele 5% ale Compagnie Financiere Richemont.
Trapani spera sa deschida magazine Bvlgari in Qatar si Panama pana in decembrie si sa adauge altele noi pentru brandul de ceasuri achizitionat in 2000, Gerald Genta.
Bvlgari a inaugurat primul magazin Gerald Genta in Paris, unde ceasurile se vand cu sume intre 10.000 de euro si 600.000 de euro (13.700 de dolari - 823.000 de dolari) si planuieste deschiderea de outlet-uri in Geneva, Shanghai si Hong Kong pana la sfarsitul acestui an.
Trapani declara ca Bvlgari va mai achizitiona si alte branduri de ceasuri si bijuterii si ca o optiune interesanta ar fi ceasurile elvetiene, confectionate manual. Pentru o astfel de achizitie, compania este dispusa sa plateasca pana la 200 de milioane de euro (274 de milioane de dolari).
"Achizitiile sunt o oportunitate, deoarece avem mijloacele financiare si de management. Ne vom concentra atentia pe ceasuri, urmate de bijuterii si accesorii."
Au existat speculatii in presa ca o companie producatoare de bunuri de lux mai mare, cum ar fi PPR sau LVMH, ar fi interesata de achizitia Bvlgari, dar Trapani dezminte acest zvon.
"Compania nu a fost de vanzare, nu este de vanzare si nu va fi de vanzare!"

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO