Business Internaţional

Cadbury da vina pe piata americana pentru rezultatele slabe

24.07.2003, 00:00 11



Cadbury Schweppes Plc., cunoscuta companie britanica producatoare de dulciuri si bauturi racoritoare, a anuntat ieri o scadere cu 4 procente a cifrei de afaceri realizata in primul semestru.



In primele sase luni ale anului, profitul companiei a scazut de la 616 milioane de dolari la 582 milioane dolari, iar vanzarile de la 427,7 milioane dolari la 416,5 milioane de dolari.



Printre cauzele care au stat la baza acestei diminuari sunt vremea urata din SUA, declinul cererii consumatorilor si o noua retea de distibutie pentru bauturile 7UP. "Vanzarile bauturilor racoritoare au avut un prim semestru mai dificil, mai ales din cauza unui declin al pietei americane de profil", a declarat Todd Stitzer, noul director executiv al companiei.



Stitzer este de parere ca, oricum, rezultatele sunt rezonabile, avand in vedere cererea slaba de pe multe din pietele de desfacere pe care opereaza compania.



"2003 este un an de tranzitie pentru Cadbury Schweppes; noi incercam acum sa consolidam noul sistem de distributie pentru bautura 7UP, sa integram produsele Adams si sa ne obisnuim cu noua structura organizationala", a mai spus Stitzer.



Cifra de afaceri a bauturii racoritoare 7UP a avut de suferit in primul semestru, scazand cu 16% dupa ce Pepsi Co a refuzat sa mai distribuie produsul, fortand compania britanica sa gaseasca un nou mijloc de a oferi bautura pe piata.



Stitzer a anuntat ca o relansare a vanzarilor in lunile urmatoare este improbabila si ca profiturile filialei americane vor ramane la acelasi nivel si in al doilea semestru.



In ciuda performantelor slabe in ceea ce priveste bauturile racoritoare pe piata americana, in Marea Britanie dulciurile au fost foarte apreciate. Vanzarile au crescut cu 8 procente in primul semestru, ducand la o majorare a cotei de piata cu jumatate de punct procentual.



tinta declarata a companiei pentru un an "normal" este o crestere cu doua cifre a profitului. In acest an, Cadbury a lasat pe locul doi acest obiectiv, achizitionand o firma producatoare de guma de mestecat, Adams. In urma acestei tranzactii, Cadbury a devenit cel mai mare producator mondial de dulciuri.



David Liston, analist la firma Gerrard, este de parere ca Adams va ajuta la cresterea competitivitatii companiei britanice pe piete dominate de jucatori mondiali precum Coca Cola sau Nestle. Totusi, integrarea noii firme trebuie facuta astfel incat reputatia grupului Cadbury sa nu aiba de suferit. Ieri, grupul a fost instiintat ca distribuitorii din Japonia vor returna un milion de pachete de guma de mestecat din gama Clorets XP Strong Mint, care contine un aditiv interzis.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO