Business Internaţional

Carlos Ghosn a câştigat 9,5 mil. $ pentru că a readus Nissan pe profit

23.06.2010, 23:05 16

Carlos Ghosn a câştigat anul trecut 9,5 milioane de dolari (7,75milioane de euro) pentru că a reuşit să readucă pe profit grupulnipon Nissan, scrie Bloomberg. Ghosn, 56 de ani, care mai este şidirectorul executiv al Renault, este cel mai bine plătit managerdin Japonia, depăşindu-l pe Howard Stringer, preşedintele Sony,care a avut în 2009 venituri de 7,3 milioane de euro.

Totuşi, veniturile lui Ghosn se află sub media industriei automondiale, estimată la aproximativ 12 milioane de dolari de firma deconsultanţă Towers Watson. Şeful Ford Alan Mulally a fost cel maibine plătit executiv din industria auto, cu venituri de 17,9milioane de dolari în 2009.

Ghosn a mai primit anul trecut 1,2 milioane de euro de la grupulfrancez Renault. "Ceea ce primeşte Ghosn pentru a conduce oasemenea alianţă (Renault-Nissan - n. red.) se situează la mijloculclasamentului compensaţiilor din industrie", a spus Maurice Levy,preşedintele Asociaţiei Companiilor Private din Franţa. "Dacă ar fiacceptat oferta de la Ford, ar fi primit mult mai mulţi bani."

Cel mai bine plătit director executiv din Statele Unite este RayIrani, preşedinte şi director executiv al Occidental Petroleum. Ela câştigat 31,4 milioane de dolari (23,5 mil. euro) anul trecut,ocupând poziţia de cel mai bine plătit executiv în cadrul unuisondaj realizat de Bloomberg.

În Marea Britanie, cel mai bine plătit executiv în 2009 a fostBart Becht, olandezul care conduce grupul Reckitt Benckiser.

Omul din spatele produselor de curăţat pentru bucătărie CillitBang a spart recordurile pentru plăţile primite de executivii dinMarea Britanie după ce a câştigat peste 90 de milioane de liresterline (102,19 milioane de euro) sub formă de cash şi acţiuni în2009, scrie The Guardian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO