Business Internaţional

Carrefour si-a ridicat vanzarile cu 7,3%

13.10.2006, 18:21 12

Oficialii Carrefour, cel de-al doilea cel mai mare retailer al lumii, au declarat ca in cel de-al treilea trimestru au inregistrat o crestere a vanzarilor de 7,3% pe fondul cresterii cotei de piata din Franta, cat si prin extinderea retelei de magazine din Asia si America Latina, relateaza MarketWatch.
"Vanzarile in cel de-al treilea trimestru s-au ridicat la 22,1 miliarde de euro, iar vanzarile din magazinele deschise de mai mult de un an au crescut cu 2,5%", au spus reprezentantii companiei.
Hipermarketurile si supermarketurile Carrefour din Franta au inregistrat o crestere de 2,4%, respectiv 3,4% datorita reducerii de preturi de care retailerul a beneficiat in ultima perioada. Totusi, analistii au sugerat ca grupul Carrefour va putea evita un razboi al preturilor impotriva unor rivali ca Casino-Guichard.
"Comentariile recente ale ministrului comertului si ale altor cativa retaileri alimentari din Paris au confirmat ca nu ar trebui sa ne fie teama de un eventual razboi al preturilor. In acest context suntem de parere ca strategia Carrefour ar trebui sa dea rezultate foarte bune in continuare", a declarat Fabienne Caron, analist al companiei Morgan Stanley.
In restul Europei, Carrefour beneficiaza de o prezenta buna pe pietele din Spania, Italia si Belgia, inregistrand in cel de-a treilea trimestru o crestere a vanzarilor de 8,4%, pana la 8,41 mld. euro. De asemenea, cresteri rapide au mai fost inregistrate si in Grecia, de 12,7%, cat si in Polonia, de 11,5%.
In America Latina, vanzarile au crescut cu 9,9% pana la 1,7 mld. euro, ca rezultat al cresterii vanzarilor din magazinele deschise de mai mult de un an din Argentina si Columbia. In Asia vanzarile au crescut cu 14% pana la 1,37 mld. euro datorita dezvoltarii afacerilor cu 16% in China si cu 42,5% in Indonezia.
"La nivel global, vanzarile sunt satisfacatoare. Cresterea a fost sustinuta in toate regiunile geografice, in special in Franta pentru toate formatele de magazine. Suntem multumiti, dar prudenti, intrucat situatia economica ramane fragila", a declarat Jose Luis Duran, directorul general al companiei.
Pana la sfarsitul acestui an Carrefour planuieste deschiderea magazinului cu numarul 1.000. "Suntem siguri ca aceasta crestere a vanzarilor va avea in 2006 un ritm mai rapid decat cel pe care l-a inregistrat in 2005", au declarat oficialii Carrefour.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO