Business Internaţional

Coca-Cola promoveaza brandul Sprite prin o retea sociala accesibila de pe telefonul mobil

Coca-Cola promoveaza brandul Sprite prin o retea sociala accesibila de pe telefonul mobil

Site-ul Sprite Yard va putea fi accesat numai de pe telefonul mobil, mediul de comunicare considerat de catre echipa Sprite a fi cel mai utilizat de catre adolescenti

12.06.2007, 17:32 111

Coca-Cola intentioneaza sa creeze o noua retea sociala online accesibila numai prin intermediul telefoanelor mobile prin care sa se promoveze produsele grupului.
Urmarind un succes similar celui inregistrat de site-uri detinute de companii media, precum MySpace al grupului News Corp, detinut de omul de afaceri Rupert Murdoch, cel mai mare producator de bauturi racoritoare la nivel mondial a anuntat ca va infiinta o retea in cadrul careia membrii isi pot crea propriul profil, pot posta fotografii si sa intalneasca noi prieteni, scrie The New York Times.
Alti directori de marketing sunt de parere ca noul serviciu ar putea deveni un BudTV al pietei bauturilor racoritoare, un esec in realizarea unei comunitati in jurul unui brand.
Site-ul dedicat brandului Sprite, denumit Sprite Yard, care a fost lansat si in China, va putea fi accesat de pe telefoanele mobile de catre utilizatorii din Statele Unite la 22 iunie si ulterior in alte regiuni, precum America Latina. Acesta va avea aceeasi structura precum site-urile de retele sociale.
Membrii retelei vor introduce codurile inscrise pe dopurile sticlelor de Sprite pentru a primi continut precum tonuri de apel si scurte videoclipuri denumite mobisodes. Recent, unul dintre cele mai cerute premii din partea promotiilor Coca-Cola a fost imbracamintea si mobila care poate fi folosita in lumea virtuala. "Compania Coca-Cola trebuie sa continue sa recruteze noi generatii de consumatori. Marketingul prin telefonia mobila ne permite sa mergem mai departe", a declarat Mark Greatrex, vicepresedinte de marketing la nivel de grup.
MySpace poate fi vizualizat de pe unele telefoane mobile, dar, din cauza dimensiunii mici a ecranelor acestora, majoritatea celor aproape 67 de milioane de utilizatori lunari din Statele Unite acceseaza pagina de pe computerele personale.
Pentru moment, Sprite Yard va putea fi accesat numai de pe telefonul mobil, mediul de comunicare considerat de catre echipa Sprite a fi cel mai utilizat de catre adolescenti.
Coca-Cola spera sa depaseasca acest neajuns prin crearea unui format de pagina care sa faciliteze accesul de pe telefoanele mobile, precum si prin oferirea gratuita a unor programe.
Compania nu a prezentat detaliile financiare ale proiectului.
Piata de publicitate prin telefonia mobila va creste de peste patru ori in 2007, la 275 de milioane de dolari si pana la 2,2 miliarde de dolari in 2010, de la 60 de milioane de dolari anul trecut, potrivit Yankee Group.
Unii experti in domeniul media estimeaza ca piata de publicitate mobila ar putea ajunge la 5 miliarde de dolari, in decurs de cinci ani.
Pe masura ce tot mai multi utilizatori de telefoane mobile trimit SMS-uri si navigheaza pe Internet de pe device-uri portabile, companiile media impreuna cu cele de publicitate vor introduce continut dedicat telefoanelor mobile.
Majoritatea acestor companii au efectuat studii de piata cu privire la reclamele pe telefoanele mobile cu ajutorul SMS-urilor. In cadrul acestor campanii, companiile publicitare incurajau utilizatorii sa trimita SMS-uri la un anume numar pentru a intra intr-o campanie promotionala.
Sprite Yard va duce chiar mai departe marketingul pe telefonul mobil, stabilind un site care sa fie accesat de telefonul mobil cu mai multe facilitati, decat o scurta campanie, in opinia analistilor din publicitate.
"Este o dedicare clara in contrast cu timiditatea prezenta la majoritatea companiilor de pe piata publicitara pentru telefoanele mobile", a declarat Christine Overby, analist la Forrester Research. "Este o decizie foarte importanta pentru un brand de pe piata de consum sa utilizeze tehnologia mobila in campaniile publicitare", a adaugat ea.
Promotorii Sprite au declarat ca bautura racoritoare este in special populara in randul adolescentilor, dar este in urma altor sase branduri din punctul de vedere al vanzarilor, potrivit studiilor Beverage Digest. "Pe masura ce tot mai multi clienti beau apa, ceaiuri si bauturi energizante in loc de sucuri racoritoare, Coca-Cola este in cautare de moduri inovative de a-si pastra clientii", a declarat John Sicher, publisherul Beverage Digest.
"Dar Coca-Cola ar putea avea probleme daca adolescentii ar utiliza in exces Sprite Yard si astfel si-ar mari factura de plata pentru abonamente", a declarat Jonathan Sackett, director in cadrul Arnold Worldwide, agentie care face parte din Havas.
O alta provocare o reprezinta ca Sprite Yard sa devina o destinatie media cu drepturi depline. Companiile publicitare de obicei lasa companiile media sa conceapa continutul.
BudTV, un site de Internet al Anheuser-Busch Companies prezentat in luna februarie este un exemplu negativ in aceasta industrie, inregistrand un trafic foarte scazut.
Executivii din publicitate au declarat ca Coca-Cola ar avea greutati in crearea unui site de Internet care sa atraga suficienti vizitatori chiar si in noua lume mobila. Facebook spre exemplu, va fi un competitor prin versiunea sa mobila.
"Nimeni nu vrea sa-si petreaca timpul cu Sprite", a declarat Chad Stoller, director executiv pentru platformele emergente la Organic, o agentie de publicitate din cadrul Omnicom Group. "Dureaza mult pana cand un brand poate cere clientilor acest lucru. Trebuie sa primesti ceva important in schimb", a adaugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO