Business Internaţional

Colgate-Palmolive, profit mai mare cu 11% in trimestrul IV

01.02.2007, 19:24 16

Colgate-Palmolive, cel mai mare producator de pasta de dinti din lume, a afirmat ca profitul in trimestrul al patrulea a crescut cu 11% datorita vanzarilor foarte mari realizate in America Latina, scrie Bloomberg.
Profitul inregistrat a fost de 401,2 mil. dolari (309,6 mil. euro) sau 73 de centi pe actiune, de la 361,2 mil. dolari (278,8 mil. euro) sau 65 de centi, cat se inregistra cu un an inainte. Compania cu sediul la New York a anuntat ca vanzarile au crescut cu 10%, ajungand la 3,21 mld. dolari (2,47 mld. euro).
Directorul executiv Reuben Mark a introdus pe piata noi produse, ajutand producatorul detergentului pentru vase Palmolive si al prafului de curatat Ajax sa castige cote de piata in America de Nord de la concurenti precum Procter & Gamble. Vanzarile in trimestrul al patrulea din America Latina, unde Colgate detine 74% din piata, au crescut cu 14%.
"Vanzarile cresc enorm in America Latina", a afirmat Mariann Montagne, analista la Thrivent Asset Management, Minneapolis. "Compania este de asemenea un puternic inovator, si asta se plateste".
Excluzand costurile pentru restructurare, dividendele actiunilor si un castig obtinut din vanzarea afacerii cu inalbitori din Canada, Colgate a afirmat ca a inregistrat un profit in trimestrul al patrulea de 436,9 mil. dolari (337,2 mil. euro), sau 80 de centi pe actiune.
Actiunile Colgate au castigat 71 de centi, ajungand la 67,42 de dolari (52,02 euro) la bursa de la New York. Acestea au crescut cu 19%, anul trecut inregistrand cea mai mare crestere anuala de dupa 1999.
Colgate, care de asemenea produce mancare de animale sub brandul Hill's Science Diet, asteapta sa rascumpere actiuni in valoare de 850 mil. dolari (656 mil. euro), a afirmat Mark. Economiile din restructurare ar putea depasi asteptarile, a adaugat el. Colgate are ca tinta economii de 300 de mil. dolari (231,5 mil. euro). Colgate si-a sporit cheltuielile totale cu publicitatea cu 10% anul trecut fata de 2005.
Compania castiga in jur de 30% din profit in America Latina si 20% din SUA, a spus Montagne.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO