Business Internaţional

Competitia de pe piata automobilelor hibride, mult prea dura pentru Honda

Competitia de pe piata automobilelor hibride, mult prea dura pentru Honda
11.06.2007, 22:36 34

Avand in vedere cresterea preturilor la benzina din ultima vreme, dar si grija tot mai accentuata fata de mediul inconjurator, orice automobil hibrid ar trebui
sa inregistreze vanzari record. Insa nu
este unanim valabil.
Honda Motor a anuntat ca doreste sa stopeze productia versiunii hibride a modelului Accord, limuzina de segment mediu a constructorului japonez, scrie International Herald Tribune.
In ciuda performantelor superioare ale modelului Honda Accord in comparatie cu competitorii sai, masina nu se incadreaza in cerintele pietei pentru hibride (automobile cu sistem dual de propulsie, atat electric, cat si cu ajutorul unui motor pe benzina) mici si ieftine cu o economie de combustibil mai competitiva, potrivit analistilor pietei auto.
Brian Chee, analist in cadrul firmei de cercetare a pietei auto Autobytel.com, a declarat ca economia relativ scazuta de combustibil a modelului Accord, impreuna cu pretul sau destul de mare in comparatie cu alte hibride de pe piata au dus la inregistrarea de vanzari destul de scazute.
"Era o masina destul de performanta si care oferea destul de multa placere la condus, dar scumpa si care nu se integra in conceptul de automobil hibrid, care sa ofere o economie prea buna de combustibil", a declarat Chee.
Versiunea hibrida a lui Accord (care nu este disponibila pe piata auto din Romania) are un consum mediu de 8,3 litri/100 km in oras si are un pret de pornire in Statele Unite de 31.090 de dolari (22.991 de euro), in timp ce Civic sedan, modelul de segment compact al constructorului, ofera un consum in mediu urban de 5,2 litri/100 km si are un pret de paza de 22.600 de dolari (16.712 de euro) in SUA.
Spre deosebire, cel mai bine vandut hibrid, Toyota Prius (hibridul de segment compact al constructorului japonez) are un consum urban de 5 litri/100 km si un pret de 22.175 de dolari (16.398 de euro).
"Honda Accord hibrid ofera doar un consum de combustibil redus. Hibridele trebuie sa ofere un consum foarte bun pentru ca vanzarile sa fie reprezentative", a adaugat Chee.
Honda, cel de-al doilea mare constructor de automobile din Japonia, a declarat ca va mentine in fabricatie versiunea hibrida a modelului Civic, dar va stopa productia versiunii hibride a Accord dupa lansarea noii generatii, programata in a doua jumatate a acestui an.
De la lansarea sa in 2004, Honda a vandut 25.000 de versiuni hibride ale modelului Accord, dintre care 6.100 in 2006. In comparatie, s-au comercializat peste 153.000 de unitati din Civic hibrid, de la debutul vanzarilor in 2001 pe piata japoneza, europeana si nord-americana.
Intre timp, cererea pentru hibridul Prius a inregistrat o crestere exploziva, realizand vanzarea a peste 729.800 de unitati de la lansarea sa in decembrie 1997.
Bill Kwong, purtator de cuvant pentru Toyota, a declarat ca versiunea hibrida a Civic s-a bucurat de un succes mai ridicat datorita pretului mai redus si consumului de combustibil mai scazut datorat propulsorului cu o capacitate cilindrica mai mica decat V6-le mult mai puternic care se regaseste pe Civic.
Brett Smith, analist al industriei in cadrul Center for Automotive Research cu sediul in Ann Arbor, statul Michigan, este de acord ca pretul ridicat si consumul ridicat de combustibil (pentru un hibrid) i-au afectat vanzarile, dar a subliniat ca nu se stie exact marimea cererii pentru automobile sistem de propulsie hibrid. "Cu cat diferenta de pret pentru versiunile hibride este mai mare, in comparatie cu modelele echipate doar cu motoare clasice pe benzina, cu atat numarul celor care sunt dispusi sa plateasca mai mult scade", a adaugat el.
Chee a declarat ca intrarea agresiva a General Motors pe piata automobilelor cu propulsie hibrida ar putea cauza instabilitate pe piata. Reprezentantii GM au declarat ca vor lansa patru noi hibride pana la sfarsitul acestui an: versiunile cu dubla propulsie ale SUV-urilor Chevrolet Tahoe si GMC Yukon, dar si ale sedanurilor Saturn Aura (recent desemnata Masina Anului in Statele Unite si care imparte platforma cu Opel Vectra) si Chevrolet Malibu.
Smith a adaugat ca General Motors promoveaza noile SUV-uri ca autovehicule "fara compromisuri" care ofera performante si un interior generos, dar care au un consum mult mai redus in comparatie cu generatiile precedente. Dar este inca prea devreme sa se spuna daca strategia functioneaza sau nu. Precum si celelalte hibride, vanzarile SUV-urilor vor depinde de gasirea echilibrului intre putere si consum de catre constructor, care sa ofere un consum de combustibil si care sa atraga clientii.
Chee a subliniat ca exista o piata mult mai mare pentru hibride, chiar daca diferentele de consum sunt relativ mici.
"Multi cumpara autovehicule mari pentru ca au nevoie sa tracteze sau sa transporte mai multi pasageri", a spus Chee. "Dupa parerea mea, oricine care detine un automobil mai mare va aprecia chiar si o reducere mai mica a consumului chiar daca plateste un pret initial mai ridicat", a adugat el.
In SUA, Toyota a vandut 541.210 vehicule hibrid, in perioada 2000-aprilie 2007.
Grupul japonez ar putea depasi General Motors, in acest an, in clasamentul principalilor producatori auto, la nivel mondial, intrucat Toyota anticipeaza vanzari de 9,34 milioane de vehicule, fata de 9,2 milioane de unitati in cazul grupului american, liderul ierarhiei timp de 76 de ani. In primul trimestrul al lui 2007, Toyota a consemnat vanzari mai mari decat General Motors.
In anul fiscal incheiat la 31 martie, grupul nipon , incluzand companiile Daihatsu Motor si Hino Motors, a produs 9,077 milioane de vehicule, in crestere cu 7,3% fata de volumul aferent intervalului aprilie 2005-martie 2006.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO