Business Internaţional

Concurenta venita din Asia sperie companiile auto europene

27.10.2009, 23:12 45

Industria auto germana trebuie sa elaboreze intr-un ritm maiaccelerat noi tehnologii si sa se reorienteze catre modele mai micipentru a ramane competitiva in fata companiilor din China si India,este de parere un consultant al firmei Ernst & Young, scrieBloomberg.

Directorii din sectorul auto european au indicat in cadrul unuisondaj ca ar putea amana cheltuielile din domeniul cercetarii, adeclarat Peter Fuss, partener in cadrul Ernst & Young. Inovatiase situa pe pozitia a opta in topul prioritatilor imediate alemanagerilor respectivi, ocupand pozitia secunda numai in treiani.

VW, BMW si Continental se numara printre producatorii care si-auredus productia in conditiile in care se confrunta cu cea mai slabapiata auto din ultimele sase decenii. GM si Ford, cei mai mari doiconstructori de automobile din Statele Unite, isi vand diviziileeuropene in contextul in care se reorganizeaza pentru a-si stavilipierderile. Jumatate din participantii la sondajul realizat inrandul a 300 de executivi ai unor producatori si furnizori autoanticipeaza consolidarea industriei in 2010, conform Ernst &Young.

"Intrevedem un mare pericol ca investitiile extrem de necesarein noi tehnologii sa devina prioritare in fata reducerilor decosturi", a declarat Fuss. "Dezvoltarea de noi tehnologii pentrumotoare a devenit atat de scumpa, incat vom asista la o crestere anumarului de fuziuni si acorduri de cooperare."

Producatorii de automobile de lux din Germania ar putea finevoiti sa construiasca modele mai mici, cu un consum mai redus decarburanti pentru a-si recastiga clientii, a declarat Fuss.Aproximativ 70% din managerii participanti la sondaj prevad ocrestere a vanzarilor de modele mici pana in 2014, in timp ce numai19% anticipeaza cresteri pentru modelele high-end, iar 45% seasteapta la un declin.

Tata Motors, producatorul cu sediul in Mumbai care aachizitionat marcile de lux Jaguar si Land Rover din Marea Britanieanul trecut, intentioneaza sa-si lanseze vanzarile in Europa alemodelului Nano de 2.500 de dolari, cel mai ieftin din lume, in2011. Daimler va cheltui 1,4 miliarde de euro pentru a-si majoracapacitatea de productie de automobile mici. Investitiile includ onoua fabrica de 800 de milioane de euro in Ungaria si 600 demilioane de euro pentru extinderea fabricii Rastatt. Cheltuielilepe cercetare si dezvoltare au scazut sau au incetinit in cazul BMWsi VW, insa cei doi producatori investesc in automobile mici.

"Industria trece printr-o restructurare. In timp ce producatoriise confrunta cu probleme financiare si vanzari slabe, jucatoribogati in cash din China si India se pregatesc sa atace piata", searata in raportul consultantului Enrst & Young.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24