Business Internaţional

Consumatorii englezi sunt si mai pesimisti

10.11.2005, 17:36 23

Indicatorul ce cuantifica increderea consumatorilor din Anglia in situatia economica a tarii lor si in perspectivele unei evolutii pozitive a pietei muncii a scazut pentru a treia luna la rand, relateaza BBC. De la data introducerii, indicatorul a atins in octombrie valoarea de 92, cel mai mic nivel de pana acum. Un studiu similar realizat de Gfk NOP a prezentat o evolutie asemanatoare a increderii consumatorilor britanici. Originea acestei evolutii este declansarea razboiului din Irak in 2003. Concedierile de la Rover, atacurile teroriste din Londra, cresterea redusa a preturilor locuintelor si evolutia recenta a costului petrolului au contribuit la actualul pesimism si ameninta sa se mentina pana la sfarsitul acestei toamne. Situatia s-ar putea schimba insa mai ales pentru retaileri, fiind anticipata o majorare a cererii consumatorilor in lunile urmatoare. Cheia cresterii economice din perioada urmatoare este imbunatatirea increderii consumatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO